سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از شنا تا دوچرخه سواری؛

نگاهی به زندگی پر پیچ و تاب یک قهرمان+عکس

سارا استوری قهرمان دوچرخه سوار بازی های پارالمپیک 2012 لندن است که به واسطه قهرمانی هایش در 6 دوره از رقابت های پارالمپیک مروری بر دوران حرفه ای اش خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران سارا استوری بانوی 33 ساله ورزشکار انگلیسی است که تاکنون در 6 دوره از مسابقات پارالمپیک حضور داشته است و چندین مدال رنگین این بازی ها را در کارنامه خود به جای گذاشته است.
 
استوری ورزش حرفه ای را با شنا آغاز کرد و برای نخستین بار در حالی که فقط 14 سال سن داشت در بازی های پارالمپیک 1992 بارسلونا شرکت کرد و توانست 2 مدال طلا، سه نقره و یک برنز دست پیدا کند.


 
وی در هر المپیک که حضور داشته است صاحب مدال بوده و این مسئله نشان از قدرت فوق العاده او دارد.
 
استوری در المپیک آتن رشته ورزشی اش را تغییر داده و در دوچرخه سواری حضور پیدا کرد و در این رشته هم استعدادهای زیادی از خود به نمایش گذاشت و توانست در این رشته هم مدال آور باشد.
 
وی اولین ورزشکار زن معلولی است که توانسته است در رشته سه هزار متر انفرادی از خود به جای گذارد او در سال 2009 نیز توانست در این رشته قهرمان جهان باشد.
 

در سال 2010 او در دوچرخه سواری در لندن که به مناسبت حمایت مالی از ورزشکاران پارالمپیک بریتانیا برپا شد حضور داشت و در سال 2011 با قهرمانی در دو رشته انفرادی و تایم تریل 500 متر توانست هم سهیمه پارالمپیک را کسب کند و هم امید اول کسب مدال برای تیم بریتانیا باشد.
 
سارا استوری به همراه همسرش بارون استوری در رقابت های پارالمپیک 2012 لندن توانست بار دیگر خوش بدرخشد و مدال طلایی این رقابت ها را از آن خود کند./مح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.