سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولايتي در سومين كنفرانس بين المللي مقاومت اسلامي:

ترکیه وارد بحران سازی در سوریه شده است

مشاور بين‌ الملل مقام معظم رهبري گفت:‌ ترك‌ها بدون اينكه از نقشه غرب خبر داشته باشند وارد بحران‌سازي در سوريه شدند زيرا تركيه تا چند ماه قبل از آن بيشترين روابط اقتصادي را با ايران و عراق داشت اما به دليل همبستگي ايران و سوريه در زمین غرب بازي كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، علي‌اكبر ولايتي در سومين كنفرانس بين المللي مقاومت اسلامي كه در اصفهان در حال برگزاري است با اشاره به تضادهاي سياست خارجي تركيه با راهبردها و مباني نظري خود اظهار داشت:‌ ترك‌ها بدون اينكه از نقشه غرب خبر داشته باشند وارد بحران‌سازي در سوريه شدند زيرا تركيه تا چند ماه قبل از آن بيشترين روابط اقتصادي را با ايران و عراق داشت اما به دليل همبستگي ايران و سوريه در زمین غرب بازي كرد.

وي افزود: تركيه با دولت مركزي عراق مشكل پيدا كرد که نمونه آن پناه دادن به يك تروريست مانند طارق الهاشمي بود و همچنين وارد شدن وزير خارجه تركيه به كركوك بدون اجازه دولت مرکزی خارج از عرف ديپلماتيك محسوب مي‌شود.

ولايتي تصريح كرد: آتش زير خاكستر كردها در تركيه دوباره زبانه كشيده و درگيري با پ.ك.ك نشان مي‌دهد كه ترك‌ها از يك طرف ادعا مي‌كنند كه حقوق كردها در سوريه پايمال مي‌شود ولي از طرف ديگر به سركوب كردهاي خود مي‌پردازند.

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي درباره يكي ديگر از تناقضات سياست خارجي تركيه گفت:‌ ترك‌ها از يك طرف نمايش ظاهري مقابله با رژیم صهیونیستی مي‌دهند در حالي كه به حماس صلح با صهيونيست‌ها را توصيه مي‌كنند.

وي خاطر نشان کرد:‌ تناقض ديگر سياست خارجي تركيه در رابطه با مصر است و در حالي كه مصر الگوي اسلام‌گرايي را بهترين الگو براي حكومت دانسته اردوغان به مصر رفته و حكومت لائيك را به آنها توصيه كرده است.

انتهای پیام/

پ2

 

 

برچسب ها: ولایتی ، بیداری ، اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.