سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاپي‌زاده در واكنش به افزايش 5 درصدي قيمت برنج:

ضعف مديريت در حوزه كشاورزي سينوس تكراري افزايش قيمت‌ها را به دنبال دارد/استيضاح خليليان را پيگيري مي‌كنيم

سخنگوي كميسيون كشاورزي با انتقاد نسبت به افزايش بي‌رويه قيمت برنج و ديگر محصولات كشاورزي گفت: با ضعف مديريت در حوزه كشاورزي سينوس تكراري افزايش قيمت‌ها طي يك سال آتي ادامه خواهد يافت.

عباس پاپي‌زاده پالنگان نماينده مردم دزفول در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با انتقاد نسبت به افزايش بي‌رويه قيمت برنج و ديگر محصولات كشاورزي گفت: متاسفانه بروز مشكلات و وجود ابهاماتي در حوزه كشاورزي از جمله ضعف مديريت، ناتواني در برنامه‌ريزي، عدم حمايت از كشاورزان، بالا رفتن هزينه‌هاي توليد و ارائه آمار و ارقام غيرواقعي در مورد ميزان توليد،مصرف و ميزان واردات موجب شده تا ساير دستگاه‌هاي اجرايي نيز نتوانند برنامه‌ريزي دقيقي در حوزه كاري خود داشته باشند و همچنين عدم شناخت وزير كشاورزي از بخش كشاورزي سبب كاهش توليدات و عدم تناسب ميان بازار عرضه و تقاضا شده است.

وي در ادامه تصريح كرد: وجود اين دست مشكلات و ابهامات در حوزه كشاورزي سبب شده تا كشاورز نتواند به خوبي از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي خود استفاده كند و در نهايت عملكرد كشاورز در حوزه توليد كاهش پيدا كرده است.

سخنگوي كميسيون كشاورزي با بيان‌اينكه طي يك سال‌و‌نيم گذشته تاكنون آمار رسمي مشخصي از وزارت جهاد كشاورزي در خصوص ميزان توليد، مصرف و ميزان واردات دريافت نكرده‌ايم افزود: حدود سه ماه است كه از وزير جهاد كشاورزي درخواست ارائه آمار توليدات و گزارشي از عملكرد اين وزارتخانه طي يك سال گذشته را مطرح كرده‌ايم، ولي وي تا كنون در اين زمينه پاسخگو نبوده است.

نماينده مردم دزفول با اشاره به اينكه وزارت جهاد كشاورزي عملكرد مثبت و شايسته‌اي نداشته كه وزير بخواهد از آن دفاع كند، گفت: با توجه به اينكه آمارها غيرواقعي است و عملكردي مثبتي در حوزه كشاورزي وجود ندارد كه وزير بخواهد از آن دفاع كند، بنابراين صادق خليليان، تشخيص داده‌اند كه در حال حاضر اين موضوعات در هاله‌اي از ابهام باقي بماند، لذا با توجه به اين موضوعات مشاهده مي‌كنيم كه شرايط در حال حركت به سمتي است كه هر روز افزايش قيمت‌ها را در حوزه هاي مختلف از جمله قيمت برنج، جو، گندم، شير، مرغ و ... داريم.

وي در ادامه با تاكيد بر اين موضوع كه در حال‌حاضر ضمن آنكه توليدكننده متضرر مي‌شود مصرف كننده نيز آسيب مي‌بيند اظهار داشت: اگر يك مديريت درستي روي نهادهاي توليد داشته باشيم و تامين نهادها را با قيمت مناسب براي كشاورز انجام دهيم و سوخت نيز با قيمت مناسب در اختيار كشاورز قرار گيرد، قطعا محصولات كشاورزي و دامي با قيمت ارزان‌تري توليد خواهد شد ضمن آنكه ميزان توليدات نيز افزايش مي‌يابد.

سخنگوي كميسيون كشاورزي با اشاره به بحث هدفمندسازي يارانه‌ها گفت:‌در بحث هدفمند كردن يارانه‌ها، حوزه كشاورزي هيچ‌گونه سهمي ندارد و بسته حمايتي كه مي‌بايست در اختيار كشاورزان قرار مي‌گرفت به اين قشر زحمت‌كش تعلق نگرفته است و در بحث سوخت نيز كشاورز 80 تا 90 درصد سوخت خود را از بازار آزاد تامين مي‌كند، بنابراين كشاورز با وجود ابهامات و مشكلاتي كه در حوزه كار كشاورزي وجود دارد ترجيح خواهد داد از كار كشاورزي انصراف دهد.


نماينده مردم دزفول با بيان اينكه نزديك به يك سال است كه در بحث تامين محصولات كشاورزي دچار مشكل هستيم گفت:‌با توجه به وظيفه نظارتي مجلس، وزارت كشاورزي بايد نسبت به اين كوتاهي‌ها در برابر وكلاي ملت پاسخگو باشد و اگر قرار باشد با لابي‌گري در مجلس سبب شوند كه پارلمان وظيفه قانوني خود را انجام ندهد، بايد همچنان شاهد سينوس تكراري افزايش قيمت‌ها طي يكسال آتي باشيم.

وي در خاتمه اظهار داشت: از آنجايي كه حوزه كشاورزي بيشترين آ‌سيب را از ضعف مديريت مي‌بينيم، طرح استيضاح صادق خليليان را پس از تعطيلات دنبال خواهيم كرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: قیمت ، برنج ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.