سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

واگذاری 6400 هكتار از اراضي ملي روستاهاي شهرستان ملكان به كشاورزان فاقد زمين و شغل

حدود 6400 هكتار از اراضي ملي در روستاهاي شهرستان ملكان به كشاورزان فاقد زمين و شغل واگذار مي شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، رئيس اداره تعاون ، كار و رفاه اجتماعي ملكان از ثبت نام حدود 750 نفر جهت دريافت زمين دولتي در روستاهاي اين شهرستان شده اند.

حبيبي افزود: تا اول مرداد سال جاري تعداد 752 نفر جهت استفاده از اراضي ملي در روستاهاي مجيدآباد،آغجه ديزج،احمدآباد،خانكندي،سرملو،قره خضر،مبارك آباد،يولقونلوي جديد و قوريجان از توابع اين شهرستان ثبت نام كرده اند.

وي افزود: با پايان يافتن كار پالايش تعداد 262 نفر واجد شرايط شناخته شده و 59 تن از اين افراد جهت بهره مندي از زمين و تسهيلات بانكي به دبيرخانه كارگروه توسعه كشاورزي ملكان معرفي شدند.

وي با بيان اينكه تعداد 120 تن از افراد واجد شرايط متقاضي زمين و تعداد 79 نفر متقاضي تسهيلات بانكي هستند اظهار داشت:اداره تعاون ملكان بر اساس وظايف محوله هيچ محدوديتي در ثبت نام نداريم گفت اين اداره اگر تا 20 هزار نفر هم ثبت نام كنند كار پالايش كه از وظايف اين اداره است انجام خواهد داد.

حبيبي از مشاوره به 230 نفر از افراد واجد شرايط در اداره تعاون ملكان خبر داد و اظهار كرد: بر اساس گزارش اداره منابع طبيعي ملكان حدود 6400 هكتار زمين در اين شهرستان آماده واگذاري است.

وي افراد فاقد زمين ، شغل و درآمد را واجد شرايط جهت استفاده از اراضي ملي و تسهيلات بانكي دانست و گفت: برخي ها مجبورند زمين هاي كشاورزي را با مبالغ گران اجاره و در آن كشت كنند كه اين طرح آنها را صاحب زمين و اشتغال خواهد كرد.

وي ادامه داد: اداره تعاون ملكان پس از استعلام از جهاد كشاورزي افراد واجد شرايط را به دبيرخانه كارگروه كشاورزي اين شهرستان گزارش مي كند.

وي خواستار ايجاد زيرساخت ها در اراضي قابل واگذاري در كنار استعداديابي از سوي دستگاههاي مربوطه شد و گفت: اين پروژه عين نيز مسكن مهر يك پروژه جهادي است و همانطوري كه دولت با اجراي مسكن مهر باري از مشكلات مردم برداشت در اين طرح نيز زمين هاي بلااستفاده كه قابل كشت هستند./س

برچسب ها: واگذاری ، اراضی ، کشاورزان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.