سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر شب با قرآن/دشنام ندهید حتی به مشرکان

بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی به انعکاس آن در ادب پارسی، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران:
آیه 108 سوره انعام

وَ لا تَسُبُّوا الَّذينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْواً بِغَيْرِ عِلْمٍ کَذلِکَ زَيَّنَّا لِکُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلى‏ رَبِّهِمْ مَرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُمْ بِما کانُوا يَعْمَلُونَ

و کسانى را که مشرکان به جاى خدا مى خوانند دشنام ندهید که آنان نیز خدا را از روى دشمنى که برخاسته از نادانى است دشنام مى دهند. بدین سان براى هر امتى کردارشان را آراسته ایم، پس به آنچه زیبا مى دانند ناسزا مگویید. آن گاه بازگشت آنان به سوى پروردگارشان خواهد بود و او آنان را از حقیقت آنچه انجام مى دادند با خبر خواهد ساخت.

*کمال تحمل و همدلی و مدارای فرهنگ اسلامی را با محالفان در این سخن می یابیمکه مومنان را اجازخ نداده است از خدای باطل مشرکان بدگویی کنند. زیرا اولا آنها را تحریک می کند که به عمل متقابل دست بزنند و خدای راستین را از روی نادانی سخنانی ناروا گویند.

 
 *خداوند هر قومی رابه اعمالشان دلخوش کرده است و چون بازگشت همه به سوی خداست او خود آنها را در زمانی مقدراز اعمالشان آگاه می کند. پس آنچه بر مومنان رواست دعوت به سوی خدا و طریق حق است با زبان خوش و بدون تحقیر و توهین.

*دشنام گویی چهره آدمی را دشنام گون می کند. مومن هرگز کلمات ناروا بر لب نمی راند و آن انگشت سبابه دشنام گو را به سوی کسی نشانه نمی گیرد.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: باشگاه ، شبانه ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.