سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راي گيري پيش از موعد در آمريکا از امروز آغاز مي‌شود

ساکنان 32 ايالت و پايتخت آمريکا مي توانند از امروز پنجشنبه در رأي گيري پيش از موعد شرکت کنند و به رئيس جمهور مورد نظر خود رأي دهند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، کاروليناي شمالي پنجشنبه در همان روزي که کنوانسيون حزب دموکرات در اين ايالت جنوب شرقي آمريکا پايان مي يابد،‌ رأي گيري را آغاز مي کند.

در هفته هاي پيش رو تا انتخابات شش نوامبر که باراک اوباما رئيس جمهوري کنوني دموکرات  با ميت رامني رقيب جمهوري خواه خود رقابت خواهد کرد، ميليون ها رأي دهنده در دو سوم ايالت هاي آمريکا از جمله ايالت هاي حساس فلوريدا، کلرادو و آيووا پاي صندوق هاي رأي مي روند.

باراک اوباما چهار سال پيش در اين چهار ايالت کليدي به ويژه به لطف رأي پيش از موعد پيروز شد.

به گزارش بر اساس ارزيابي هاي تحليلگران، 40 درصد آمريکايي ها احتمالا در رأي گيري پيش از موعد شرکت مي کنند. اين آمار در سال 2008، 33 درصد بود. 

بنا بر نظرسنجي واشنگتن پست در سال 2008، 58 درصد رأي دهندگان آمريکايي به اوباما و 40 درصد به رقيب جمهوري خواه او جان مک کين رأي دادند.

اوباما نيز خطاب به هوادارانش در ايالت آيوا گفت: لازم نيست براي رأي دادن تا شش نوامبر منتظر بمانيد. شما مي توانيد از بيست و هفت سپتامبر در اين انتخابات شرکت کنيد و جز نخستين کساني باشيد که رأي خود را به صندوق مي اندازند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.