سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشنايي با علايم هشدار دهنده آلزايمر

گاهی بعضی افراد در ارتباط با فعالیت های روزمره دچار فراموشی شده که گاها خود را در معرض آلزایمر می دانند ولی به راستی چه کسانی ممکن است که به این بیماری دچار شدند.

دکتر ناصر مقدسی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت:‌ آلزایمر به بیماری گفته می شود که فرد را با زوال عقل روبه رو می سازد برای آن که با علائم آن آشنا شوید باید بدانید که این علامت به مرور زمان ظاهر شده و ممکن است که مدت طولانی بروز كند.
 
وی افزود: در ابتدا فرد دچار اختلال حافظه شده و در انجام فعالیت های روزمره خود با مشکل مواجه می شود البته ممکن است که فرد شماره درستی را فراموش کند و به خاطر آورد که این را نمی توان آلزایمر دانست از دیگر موارد می توان به مشکلات در انجام کارهای عادی همانند آن که نتواند غذایی را بپزد یا ضعف بینایی پیدا کند.
 
وی با بیان این که گاهی ممکن است افراد روز یا هفته را فراموش کرده ولی با تفکر آن را به خاطر آورند كه اين نشان دهنده آلزایمر نیست تصریح کرد: در افراد مبتلا به آلزایمر فراموش کردن زمان و مکان یک امر عادی است در افراد مبتلا به این عارضه ضعف کاهش قضاوت بروز کرده که حتی برای حل آن حاضر به مراجعه به پزشک نیست و حتی ممکن است لباس های زمستانی خود را در تابستان بپوشد.
 
وی تصریح کرد: جا به جا گذاشتن اجسام، مشکلات در تفکر و ذهنی تغییرات در حالات و رفتار و تغییرات در شخصی از جمله عوامل مربوط به آلزایمر است که فرد مبتلا به این بیماری با آن دست و پنجه نرم می کند./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.