سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

اجلاس غیر متعهدها توانایی ایران در مدیریت اجلاس های جهانی را نشان داد

نماینده مردم شهركرد در مجلس شورای شورای اسلامی با اشاره به برگزاری موفق شانزدهمین اجلاس سران غیر متعدها در تهران، گفت: برگزاری این اجلاس نشان داد، جمهوری اسلامی ایران توانایی مدیریت اجلاس های جهانی را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:  سید سعید زمانیان با ارزیابی مثبت برگزاری شانزدهمین اجلاس كشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران، گفت: غرب و استكبار برای بی اهمیت نشان دادن این اجلاس، تلاش زیادی كردند ولی این نشست با تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری و برنامه های مجریان برگزاری آن، به نحو شایسته ای برگزار شد.

عضو كمیسیون برنامه و برودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: مدیریت مطلوب ایران در برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد نشان داد كه ایران از ظرفیت های بالای مدیریتی برخوردار است و می تواند به آسانی اجلاس های جهانی و بین المللی را مدیریت كند.

وی گفت: حضور سران كشورهای دنیا در این اجلاس، بی اثر بودن توطئه های دشمن در انزوای سیاسی و اقتصادی ایران را همگان نشان داد و برگزاری آن، بیانگر توانایی های ایران در مدیریت امور جهانی و بین الملل است.

زمانیان با انتقاد از مدیریت كنونی حاكم بر جهان كه در اختیار رژیم سلطه است، افزود : دوران زورگویی و دیكتاتوری استكبار، غرب و ایادی آنها در جهان به سر آمده است و كشورهای دنیا دیگر این شیوه مدیریتی را نمی پذیرند.

وی گفت: ضروری است وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، نسبت به فعال كردن كمیسیون های تخصصی سازمان سران غیرمتعهد در راستای پیشبرد اهداف این اجلاس اقدام كند.

نماینده مردم شهركرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشكلات آمریكا و غرب در بخش های سیاسی و اقتصادی، افزود: این كشورها، خود از مشكلات فراوان رنج می برند و تحریم های اعمال شده به نوعی فرافكنی مشكلات داخلی آنهاست و این كشورها باید به جای اعمال تحریم ها علیه كشورهای آزاده جهان، فكری به حال مشكلات داخلی خود كنند.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران در تحریم های غرب و آمریكا، آبدیده شده اند و خودباوری ملی ایرانیان از دستاوردهای تحمل فشارها و مشكلات است.

وی افزود: برای رسیدن و دستیابی به اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی به تلاش مداوم برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید و سرمایه گذاری نیاز داریم.

زمانیان گفت: تحقق منویات معظم له در بخش های مختلف كشور به ویژه اقتصاد، نقشه راه و راهكار پیشرفت و تعالی نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.