سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

فعالیت 110 رشته تخصصی در حوزه‌های علمیه

معاون بین الملل حوزه های علمیه گفت: امروز طلاب در بیش از 110 رشته تخصصی در عرصه‌های مختلف علوم دینی مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران از قم، حجت‌الاسلام در دیدار پروفسور عبدالله سعید مدیر مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه ملبورن استرالیا ،با اشاره به پیشرفت حوزه‌های علمیه بعد از انقلاب اسلامی اظهار داشت: حوزه در عرصه بین‌الملل نیز رشد گسترده‌ای داشته به‌گونه‌ای که در حال حاضر بیش از 10هزار طلبه غیر ایرانی از بیش از 100کشور جهان در قم در حال فراگیری علوم اسلامی هستند.
وی با اشاره به اینکه در گذشته دانش علوم دینی تنها در فقه و اصول تفسیر و حدیث خلاصه می‌شد تصریح کرد: امروز بیش از 110 رشته تخصصی در حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف علوم دینی برای علاقمندان ارائه می‌شود.
معاون بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به فعالیت انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم تصریح کرد: تعداد زیادی انجمن علمی در حوزه علمیه فعال است که هر کدام با حضور ده‌ها تن از اساتید و اندیشمندان و پژوهشگران مطرح در حال کارهای علمی و پژوهشی هستند.
حجت‌الاسلام زمانی درباره راهکارهای پیشنهادی درعرصه همکاری حوزه علمیه قم با نهادها علمی استرالیا اظهار داشت: نخستین کار تبادل استاد برای آموزش است.
وی افزود: تبادل کتب اسلامی برگزاری دوره‌های فشرده در قم و استرالیا، برگزاری سمینارهای مشترک علمی و تخصصی در دو کشور و راه اندازی سفرهای علمی متقابل با حضور شخصیت‌های علمی و دینی بین دو کشور از دیگر پیشنهادها برای این همکاری است./س
برچسب ها: قم ، رشته ، تخصصی ، حوزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.