سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس/ صید ویرانگر میگو؛

خطر نابودی ذخایر میگو خلیج فارس

مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: صید غیر مجاز میگو در سالهای اخیر ذخایر میگو خلیج فارس را با خطر نابودی روبرو کرده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس میرزاده افزود: این صید ویرانگر در همه فصل های سال وجود دارد اما هرسال در شهریور به اوج خود می رسد.

وی تصریح کرد: صید غیر مجاز میگو در 3 سال گذشته سبب کاهش 50 درصدی صید در آبهای محدوده این استان شده است.

مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: در سه سال اخیر بیش از 2 هزار تن میگو به صورت غیر مجاز از آبهای هرمزگان با تور ها وابزارهای که بیشتر آنها غیر استاندارداند صید می شود .

میرزاده افزود: در استان بیش از 2 هزار و 500 شناور غیر مجاز وجود دارد که 700 فروند میگو را غیر قانونی درآبهای محدوده هرمزگان صید می کنند .

وی تصریح کرد: میگوها در خارج از فصل به علت ریز بودن هیچ ارزش تجاری ندارد و فرصت زاد آوری را از میگوها می گیرد وضربه جبران ناپذیری به ذخایر میگو وارد می کند.

معاون صید ادراه کل شیلات هرمزگان گفت: کم بودن شمار یگان حفاظت پلیس دریایی به همراه امکانات و تجهیزات /وجود قایق های صیادی بدون پلاک و غیر مجاز از مهمترین عوامل صید غیر مجاز در استان است .

محبی افزود: 12 گشت دریایی یگان حفاظت با 60 نفر نیرو در استان بر صید غیر مجاز میگو نظارت می کنند که کافی نیست وبه بیش از 200 نیروی دیگر نیازاست.

معاون صید اداره کل شیلات هرمزگان گفت: توقیف شناورهای بدون پلاک /رنگ آمیزی شناورهای صیادی / کنترل بازار عرضه و نظارت بر کارگاههای عمل آوری و بسته بندی /احیا و بازسازی ذخایر ازجمله برنامه ها برای مبارزه با صید غیر مجاز میگوست.

هرمزگان با هزار و 430 کیلومتر بیشترین سواحل را در کشور دارد.

صید مجاز میگو هرسال در فصل پاییز بر اساس برآورد پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس ودریای عمان از وضع ذخایر در صید گاههای میگو وسپس اعلام آن به شیلات هرمزگان آغاز می شود .

مدت صید مجاز میگو 40 روز وبیشتر در ماههای مهر وآبان صورت می گیرد ./س

برچسب ها: صید ، غیر مجاز ، هرمزگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.