سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

خواص درمانی موجود در شکلات تلخ

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به وجود خواص زیاد درمانی در شکلات تلخ اشاره کرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، بیدارپور با بیان اینکه کافئین موجود در شکلات تلخ نیز برای افزایش تمرکز مفید است گفت: ماده اصلی موجود در کاکائو که این خاصیت فوق العاده را دارد اپیکاتچین نامیده می‌شود. این ماده واکنش فیزیولوژیک بدن را در تست‌های عضلات پا‌ها افزایش می‌دهد.
وی افزود: شکلات برای سلامت قلب مفید بوده و از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند.کلسترول خون را تنظیم می‌کند کند.و سرفه را کاهش می کن همچنین شکلات به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی از التهاب سلولی جلوگیری می‌کند.
معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه اضافه کرد: شکلات حاوی آنتی اکسیدان زیاد به شکل فلانوئید است که سبب کاهش سطح هورمون استرس می‌شود. شکلات شادی بخش است و شرایط روحی بهتری برای مصرف کننده ایجاد می‌کند. همچنین شکلات تلخ برای افراد سیگاری هم مفید و از سخت شدن و گرفتگی رگها جلوگیری می‌کند.همچنین برخلاف سایر انواع شکلات هم کالری پایین و هم چربی اندکی دارد.
وی در پایان در توصیه ای گفت: شیر مانع از جذب پلی فنول‌های موجود در شکلات سیاه می‌شود به همین دلیل خواص آن‌ها را نیز خنثی می‌کند بنابراین توصیه کرد شکلات را با شیر میل نکنید./س

برچسب ها: خواص ، شکلات ، شیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.