سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگوي ويژه خبري بررسی شد؛

تعيين سرنوشت آمريكا توسط لابي رژيم صهيونيستي/سياستمداران آمريكايي در گرداب آيپك گرفتار شده‌اند

نامزد رياست جمهوري آمريكا گفت: سرنوشت ملت آمريكا توسط آيپك يا لابي رژيم صهيونيستي تعيين مي‌شود.

به گزارش خبرنگار سياست خارجی باشگاه خبرنگاران، ميلر مرلين فيلمساز و مستندساز و نامزد رياست جمهوري آمريكا با حضور خود در برنامه گفتگوي ويژه خبري شب گذشته به بررسي نقش لابي صهيونيستي در انتخابات رياست جمهوري آمريكا پرداخت.

نامزد رياست جمهوري آمريكا در ابتداي اظهارات خود گفت:‌ دليل اينكه بنده نامزد مستقل انتخابات رياست جمهوري آمريكا شده‌ام اين است كه در حال حاضر ميان جمهوري‌خواهان و دموكرات‌ها رقابت خاصي وجود دارد.

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا در طي 60 سال گذشته تمامي نامزدهاي رياست جمهوري از ميان دموكرات‌ها و جمهوري‌خواهان بوده‌اند و گروه سومي وجود نداشته است، گفت: اين جريان داراي فرايند خاصي بوده كه سيستم پولي آنرا تحت سيطره خود درآورده است و در راستاي انتخابات آمريكا اگر به تاسيس دموكرات‌ها و جمهوري‌خواهان نگاه كنيم مي‌بينيم كه پول‌هاي هنگفتي را هزينه تبليغات مي‌كنند.

مرلين در پاسخ به اين سوال كه چرا قدرت در كاخ سفيد ميان يك خانواده خاص تقسيم مي‌شود، تصريح كرد: به اين دليل كه آمريكا در حال حاضر به دنبال نشان دادن دموكراسي است در حاليكه در باطن به صورت محدود و بسته عمل مي‌كند و از سوي ديگر اگر به قانون اساسي دولت آمريكا نگاه كنيم مشاهده مي‌شود كه سيستم پولي حاكم ميان سياستمداران توسط يك سري از لابي‌هاي تعريف شده كنترل مي‌شود.

وي ادامه داد: نظام سياسي آمريكا قطعا نيازمند اصلاحات و بروزرساني است.

نامزد رياست جمهوري آمريكا در پاسخ به اين سوال كه ميترامين از حزب جمهوري‌خواه كه سنبلش رنگ قرمز و اوباما كه سنبل آن نيز آبي رنگ است در انتخابات پيشروي مي‌كنند و هر دو داراي ديدگاه‌هاي مشابهي هستند، خاطرنشان كرد: واقعيت امر اين است كه در اين پروسه جمهوري‌خواهان در صدد هستند تا يك شكل مهندسي را به اوضاع فعلي آمريكا بدهند و از سوي ديگر دموكرات‌ها هم رئيس‌جمهوري به نام باراك اوباما را نمي‌خواهند از دست دهند.

مرلين ادامه داد: اوباما 4 سال پيش در حين ورود خود به كاخ سفيد شعار انتخاباتي‌اش اصلاح و تغييرات بود كه البته ناگفته نماند كه تغييرات چشمگيري را چه در سياست خارجي و چه در سياست داخلي هرگز مشاهده نكرديم.

وي در ادامه افزود: ملت آمريكا به خوبي شاهد هستند كه در حوزه بانكي و نظام اقتصادي با كاهش ذخاير روبرو هستند و از سوي ديگر درباره خلاء حاكم بر قانون اساسي دولت آمريكا هيچگاه رئيس‌جمهور مورد پرسش و پاسخ قرار نمي‌گيرد.

مرلين با اشاره به جنايات آمريكا در كشورهايي مانند افغانستان و عراق بيان كرد: سكوت كشور آمريكا در برابر چنين جنايات وقيحانه اي در واقع خيانت در حق خود بوده و از سوي ديگر رسانه‌ها نيز با سرپوش گذاشتن بر اين واقعيات مرتكب خيانت بزرگي شده‌اند.

نماينده رياست جمهوري آمريكا با اشاره به شكل‌گيري جنبش تي‌پارتي و وال‌استريت گفت: چنين جنبش‌هايي بيانگر متحمل شدن رنج و سختي‌كشيدن ملت آمريكاست كه واقعا از جنايات دولت خود به سطوح آمده‌اند كه دست به چنين جنبش‌هايي مي‌زنند و در مقابل نيز خواستار تغيير و اصلاحات در نظام سياسي آمريكا هستند.

وي به تاثير لابي‌هاي مختلف بر روي نظام قدرت در آمريكا اشاره و خاطرنشان كرد: يكسري لابي‌هايي مانند آيپك هستند كه تا حد ممكن و توان بر نظام قدرتي آمريكا تاثير مي‌گذارند و از سوي ديگر اين لابي عملا اسرائيل را حمايت و برخي از سياست‌ها را نيز تخريب مي‌كند.

مرلين ادامه داد:‌ طبيعتا دولت آمريكا داراي سياستمداراني است كه اگر هم نخواهند زير نظر ايپك باشند امكان خروج ندارند و مانند گردابي بوده كه تمامي سياستمداران را در خود فرو برده‌ است و زماني كه با قانون مواجه مي‌شويم مشاهده مي‌كنيم كه ايپك لابي رژيم صهيونيستي آنرا نوشته است.

نامزد رياست جمهوري آمريكا به كشتار و جنايات رژيم جعلي صهیونیستی عليه مردم فلسطين اشاره کرد و اظهار داشت: اين چنين جنگ‌هايي نه تنها منصفانه نيستند بلكه ملت آمريكا نيز آنها را تاييد نمي‌كنند و كاخ سفيد و تل‌آويو  قصد دارند لابي صهيونيستي را قوي نگه دارند و از سوي ديگر پس از جنگ جهاني دوم دولت آمريكا تصميم گرفت كه يك مديريت جهاني را اعمال كند.

وي در پاسخ به اين سوال كه رسانه‌هاي آمريكايي همواره در صدد ترويج ايران‌هراسي هستند و به نظر شما چقدر اين عملكرد غرب با واقعيت تطبيق دارد گفت: اسلام يك دين مقدس است و نبايد اديان را در كنار هم قرار دهيم و كساني كه خط بطلان بر اديان مي‌كشند در حقيقت به دنبال برنامه ريزي براي جنگ هستند كه قطعا عملكردي فاسد و غيرقابل قبول محسوب مي‌شود.

نامزد رياست جمهوري آمريكا در پايان خاطرنشان كرد: موساد رابطه نزديكي با CIA دارد كه همواره هر دو آنها تلاش مي‌كنند تا واقعيات را انكار و زماني كه ملتي بخواهد عليه جنايات اسرائيل به پا خيزد با آنها مقابله مي‌كند.

انتهای پیام/

پ2

 

برچسب ها: گفتگو ، ویژه ، مرلین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.