سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/در برابر زلزله بالای شش ریشتر:

70 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان مرکزی مقاوم نیست

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی از استحکام و مقاومت پایین بیش از 70 درصد از واحدهای مسکونی روستایی در برابر زلزله بالای شش ریشتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، بازوند در همایش بخشداران استان مرکزی گفت: مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در برابر زلزله از تاکیدات مهم دولت دهم به شمار می‌رود که در این راستا اعتبارات خوبی برای مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: هم‌اکنون 70 درصد از واحدهای مسکونی روستایی در برابر زلزله بالای شش ریشتر بدون استحکام و 15 هزار مسکن روستایی نیز نیازمند مقاوم‌سازی هستند که باید هر چه سریع‌تر مقاوم‌سازی و بازسازی این واحدها آغاز شود.

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: در سال جاری450 میلیارد ریال اعتبار به منظور نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی به استان اختصاص یافته که تعهد امسال استان در مقاوم‌سازی مسکن روستایی چهار هزار واحد است.

بازوند ادامه داد: تشویق روستاییان به منظور مقاوم‌سازی واحدهای روستایی از ضروریات است که مسئولان و به ویژه بخشداران باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی همچنین اعتبارات مدیریت روستایی استان در سال جاری را2 هزار و 450 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد:اعتبارات تخصیصی مدیریت روستایی از محل عوارض تولیدات و آلایندگی تاکنون 250 میلیارد ریال بوده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به 800 میلیارد ریال افزایش یابد.

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی خاطر نشان ساخت: با توجه به وضعیت انقباضی بودجه‌ها هزینه‌کرد صحیح اعتبارات باید در دستور کار بخشداران قرار گیرد./س

برچسب ها: زلزله ، مقاوم ، استحکام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.