سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

حفظ حقوق و بهره‌وري حداكثري از موقوفات حضرت رضا(ع)

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: حفظ حقوق و بهره‌وري حداكثري از موقوفات حضرت رضا(ع) در سايه مديريت موفق اسلامي از رسالت‌هاي اصلي اين معاونت است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوی، جواد محسنی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیریت‌های معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی ضمن اشاره به مأموریت‌های تعیین شده برای این معاونت اظهارداشت: اداره نقشه برداري، اداره واگذاري املاك و اراضي از ادارات زیرنظر مديريت فني و واگذاري است که ضمن مطالعه، بررسي و تدوين طرح‌ها در راستاي افزايش بهره‌وري املاك و اراضي از فن آوري‌هاي نوين و سيستم‌هاي اطلاعات مديريت (MIS) سيستم اطلاعات مكاني املاك و اراضي ( GIS ) نیز استفاده می‌کنند.
وي اظهار داشت: مشخص‌كردن اراضي قابل واگذاري و آماده‌سازي آن‌ها در چارچوب ضوابط و روش‌هاي اجرايي، ارائه خدمات در زمينه وصول حق تقديمي در واگذاري اوليه، تنظيم و تاييد اعتبارنامه اشخاص و تشكيل پرونده قطعات براي تنظيم سند، ارائه خدمات نقشه‌برداري به كليه ادارات و بخش‌ها و تهيه و به‌روز‌رساني اطلاعات مربوط به طرح‌ها و پروژه‌ها، آماده‌سازي و واگذاري و انطباق آن با پروژه‌هاي عمراني شهري از وظایف مدیریت فنی و واگذاری زمین است.
وی خاطرنشان کرد: بهره‌وري از املاك و اراضي، حفاظت و صيانت از املاك موقوفه، پيگيري مراحل تثبيت وقفيت و صدور اسناد مالكيت، اداره امور بهره‌برداري از اراضي كشاورزي به‌صورت اماني در حوزه استحفاظي، انجام امور مربوط به تنظيم و تجديد قراردادها،  همكاري در خصوص تعيين اجاره اراضي، بررسي و تهيه برنامه‌هاي مقدماتي مربوط به استقرار روش‌هاي جديد در امور آبياري و آب‌رساني از جمله وظايف مدیریت املاک و اراضی مشهد است.
محسنی با اشاره به توجه ویژه به کارگروهی و خرد جمعی در حوزه معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی تصریح کرد: در این حوزه با توجه به گستردگی و تنوع کار از متخصصانی در رشته‌های علوم کشاورزی، هندسه و ژئوماتیک، حقوقی و قضایی، شهرسازی، جفرافیا و برنامه‌ریزی شهری به منظور انجام امور به صورت کارشناسی استفاده می‌شود.
معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی ابرازداشت: هدف اصلی این معاونت حفظ حقوق موقوفه با حداکثر بهره‌وری است که برای رسیدن به این مهم هیئت اجرایی متشکل از نمایندگان شهرهای مختلف و متشکل از کارشناسان رشته‌های مختلف علوم زمین و قضایی برای تعیین مصوبات واحد تشکیل شده است.
در اين مراسم مهندس پیله‌ور به افتخار باغزنشستگي نايل و مهندس حسن حامد اکبرپور به عنوان مدیریت فنی و واگذاری زمین معرفی شد، همچنين مهدی وثیق مقدم جايگزين محمود مشجری در سمت مدیریت املاک و اراضی یک مشهد شد./س

برچسب ها: مدیریت ، موفق ، اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.