سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غرامت چند ميليارد دلاري امريکن ايرلاين و يونايتد ايرلاين به خاطر حادثه 11 سپتامبر

بر اساس تصميم قاضي" الوين هيلرستين" که روز سه شنبه منتشر شد، اين دو شرکت هواپيمايي ممکن است در نهايت به پرداخت حدود دو ميليارد و هشتصد ميليون دلار جريمه به حساب مالکان مرکز تجارت جهاني (WTCP) محکوم شوند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ، يک قاضي فدرال نيويورک درخواست مالکان برج هاي دو قلوي منطقه منتهن نيويورک را در خصوص دريافت غرامت چند ميليارد دلاري از شرکت هاي هواپيمايي امريکن ايرلاين و يونايتد به دليل «سهل انگاري» پذيرفت.
برج هاي دوقلوي منتهن يازدهم سپتامبر سال2001 هدف حمله قرار گرفت و تخريب شد.
مالکان مرکز تجارت جهاني در درخواست غرامت خود اعلام کرده اند :«بدون سهل انگاري اين شرکت هاي هواپيمايي ، تروريست ها احتمالا نمي توانستند سوار بر هواپيما شوند، اقدام به گروگانگيري کنند و هواپيماها را به برج هاي دوقلو بکوبند.»
مالکان اين مرکز در سال دو هزار و هشت روند قضايي بر ضد اين دو شرکت هواپيمايي و نيز پرداخت غرامت هشت ميليارد و چهارصد ميليون دلار را خواستار شده بودند، اما قاضي پرونده اعلام کرد تنها دو ميليارد و هشتصد ميليون دلار از اين مبلغ قابل قبول است ، زيرا اين افراد در ژوئيه سال دو هزار و يک، (دو ماه پيش از حملات) اين مبلغ را براي اجاره نود و نه ساله چهار برج اين مجموعه پرداخت کرده اند.
شرکت هاي هواپيمايي نيز به نوبه خود رد اين درخواست را به قاضي پرونده ارائه و اعلام کردند مالکان چهار ميليارد و نود ميليون دلار غرامت از شرکت هاي بيمه دريافت کرده اند.
 قاضي پرونده با رد مورد مطرح شده از سوي شرکت هاي هواپيمايي تصريح کرد :«پرداخت غرامت از سوي شرکت هاي بيمه و مسئوليت شرکت هاي هواپيمايي بايد در روند رسيدگي در دادگاه بررسي شود.»
برچسب ها: تجارت ، جهانی ، نیویورک ، غرامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.