سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

برگزاری دوره های كارآموزی برای 700 دانشجو در شركت ملی حفاری ایران

رییس اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شركت ملی حفاری ایران از برگزاری دوره های كارآموزی برای افزون بر 700 دانشجوی رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه های كشور در سال جاری از سوی این شركت خبر داد.


   


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ مهدی مهران با بیان این مطلب، افزود: این دوره های كوتاه مدت كه به صورت تئوری و عملی در 160 تا 320 ساعت برگزار شده، مرتبط با صنعت نفت و در زمینه های حفاری، برق، مكانیك، فناوری و اطلاعات (IT)، مدیریت و عمومی بوده است.

وی با بیان اهمیت و دستاوردهای ارتباط نزدیك دانشگاه و صنعت اظهار كرد: كارآموزی این امكان را به دانشجو می دهد تا ضمن كسب مهارت های جدید، فرصت های شغلی خود را بررسی كند و انگیزه بیشتری برای تحصیل بیابد.

مهران گفت: این كار همچنین سبب هم افزایی میان واحدهای صنعتی و دانشگاه ها و شناسایی خلاهای صنعت از سوی دانشگاه می شود و دانشجویان می توانند با تعریف پروژه های تحقیقاتی صنعتی، سهم بسزایی در رشد صنعتی كشور داشته باشند.

رییس اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شركت ملی حفاری ایران افزود: فعالیت های آموزشی این شركت برای پذیرش دانشجویان در دوره های آموزشی از سوی دفتر ارتباط صنعت این مركز و با هدف تعامل و ارتقای سطح علمی و فنی دانشجویان رشته های مختلف صورت می گیرد.

وی ادامه داد: به طور كلی آموزش عالی و دانشگاهی هر اندازه از نظر آموزش های تئوری به روز باشد، باز هم نیازمند آموزش عملی و كاربردی در صنایع مختلف است و این موضوع، گسترش دامنه آموزش و كسب تجربه در صنعت حفاری را توجیه می كند.

مهران اضافه كرد: آشنایی دانشگاه های كشور با صنعت راهبردی حفاری آنها را قادر خواهد ساخت تا دامنه گسترش اطلاعات و مهارت ها را افزایش دهند و برهمین اساس، دانشجویان پذیرفته شده علاوه بر معرفی به ادارات تعمیرات، همچنین آزمایشگاه های فنی و تخصصی، روی دستگاه های حفاری در كنار كاركنان با تجربه شركت به كسب دانش و مهارت می پردازند.

رییس اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شركت ملی حفاری ایران ارتباط مستمر استادان دانشگاه ها با مركز آموزش حفاری، آشنایی دانشجویان با صنعت حفاری، همچنین ایجاد فرصت مناسب برای شكوفایی خلاقیت های دانشجویان و انتقال یافته های علمی، آموزشی و پژوهشی از دانشگاه به صنعت حفاری را از اهداف این شركت در برگزاری دوره های آموزشی برشمرد.

وی درباره برگزاری دوره های آموزشی برای دانشجویان دانشگاه های خارج از كشور توضیح داد: این فرصت برای دانشجویان ایرانی مقیم خارج فراهم است و آنان با ارائه معرفی نامه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می توانند در این دوره ها شركت كنند.

مهران گفت: در دوره های آموزشی امسال شماری از دانشجویان ایرانی كه در دانشگاه های هندوستان و مالزی مشغول به تحصیل هستند، نیز حضور داشتند.

اداره آموزش شركت ملی حفاری ایران در سال 1362 تاسیس شد كه در آن دو نوع آموزش عمومی و تخصصی برای كاركنان تعریف شده است.

آموزش های مدیریتی، رایانه و زبان های خارجی جزء آموزش های عمومی و آموزش حفاری، برق، مكانیك، سیال، سیمان و اسید، از جمله آموزش های تخصصی است كه در این مركز به آنها پرداخته می شود.

شركت ملی حفاری ایران، از شركت های بالادستی زیرمجموعه شركت ملی نفت ایران است كه حوزه ستادی آن در اهواز استقرار دارد. /س
برچسب ها: برگزاری ، کارآموزی ، حفاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.