سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

عناب میوه ای فراموش شده

عدم شناخت کافی مردم از خواص غذایی و دارویی عناب و نبود صنایع بسته بندی و فرآوری این محصول در خراسان جنوبی به عنوان قطب تولید عناب کشور بازار فروش این محصول را با نوسان مواجه کرده است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ عناب به عنوان یکی از محصولات استراتژیک خراسان جنوبی از گذشته های دور به دلیل سازگاری با شرایط اقلیمی این استان در روستاها کشت می شده است.

خراسان جنوبی با داران بودن 98 درصد سطح زیر کشت عناب به عنوان اولین تولید کننده عناب در کشور و جهان مطرح است و می توان از این محصول با برنامه ریزی های صحیح در جهت توسعه اقتصادی استان گام برداشت.

بهبود وضعیت تولید عناب نقش مهمی در اقتصاد و درآمد روستاییان خراسان جنوبی ایفاء می کند، اما به دلیل عدم بهره وری کافی از امکانات موجود و پایین بودن اطلاعات بهره برداران از چگونگی کاهش ضایعات این محصول، درآمد ناشی از آن در سطح پایینی قرار دارد و آنچنان که باید نتوانسته است هزینه های سازندگی خانواده های روستایی و دست اندرکاران تولید عناب را تأمین کند.

بررسی اقتصادی تولید و شناخت تنگناهای موجود می تواند برای برنامه ریزان و سیاست گذاران بخش کشاورزی مفید واقع شود.

پیش بینی برداشت سه هزار تن عناب در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بر اساس برآوردهای کارشناسی، پیش بینی شده که امسال سه هزارتن عناب از باغات این استان براشت شود.

غلامرضا هادربادی سطح زیر کشت عناب در این استان را یک هزار و 350 هکتار و ارزش میزان تولید پیش بینی شده را 150 میلیارد ریال عنوان کرد./س

برچسب ها: عناب ، میوه ای ، فراموش ، شده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.