سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

آغاز انجام مطالعات طرح ریز پهنه بندی لرزه ای در آینده نزدیک در خراسان شمالی

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : مطالعات طرح ریز پهنه بندی لرزه ای با کمک و همکاری مشترک مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی به عنوان مشاور عالی رتبه در خراسان شمالی آغاز شده است .

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، روزبه دادجو با اذعان به اینکه خراسان شمالی در پهنه بندی کشوری و جهانی در محدوده زلزله خیزی بالا طبقه بندی می شود، گفت : در تمام طرحهای شهری ، مطالعات با اعمال شرایط و محدودیت های زمین شناسی انجام گرفته است.

وی واقع شدن استان در منطقه خطر پذیری بسیار بالا را دلیلی برای توقف یا حذف پروژه های عمرانی ندانست وخاطر نشان کرد: مسئولان برنامه ریزی و عمران و شهرسازی استان ، به این نکته در تمام ساخت و سازها توجه ویژه دارند.

وی افزود : پدیده رانش زمین به شکل محدود و تنها در زمین های رسی برخی روستاهای استان به وقوع می پیوندد که به همین دلیل از حیطه کاری این اداره کل خارج شده و بر عهده بنیاد مسکن قرار می گیرد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی توجه به پدیده نشست زمین در برخی مناطق را جزو مطالعات و ملاحظات این اداره کل عنوان و یادآور شد: برخی مطالعات زمین شناسی نیاز گسترده به مطالعات آزمایشگاهی دارد که از حیطه کار استانی خارج بوده، نیازمند کمک وزارت راه و شهرسازی است./س
برچسب ها: مطالعه ، لرزه ، زمین شناسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.