سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

آمادگی بازتولید و بهره ‏برداری از آثار جشنواره نمایشنامه‏ خوانی رضوی را داریم

مديركل صدا و سيما خراسان رضوي گفت: ظرفیت بهره‏ گیری از آثار جشنواره نمایشنامه‏ خوانی ‏رضوی وجود دارد. صدا و سیمای استان از اینکه افرادی دست به قلم شوند و نمایشنامه‏ های رادیویی و مشابه آن را بنویسند بسیار استقبال می‏کند چرا که می‏تواند به بازتولید این آثار منجر شود.


حجت‏الاسلام علي نهاوندي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد از ظرفیت بالای فرهنگ رضوی برای بازتولید گفت و افزود: برای تولید و پخش استاندارهایی در صدا و سیمای خراسان رضوی وجود دارد که یک اثر هم باید از نظر کمی و هم از نظر کیفی و هم از نظر فنی و همچنین در حوزه سیاست‏گذاری‏ها و مضامین محتوایی باید آن‏ها را دارا باشد. از این‏رو نیازمندیم کارگروهایی تشکیل شود تا با کیفیت‏سازی و بررسی‏های کارشناسانه زمینه بهره‏برداری از این آثار مهیا شود.

وی تاکید کرد: فرهنگ رضوی و موضوعات مربوط به حضرت رضا(ع)، پیامد‏های تاریخی حضور ایشان، پیروان و اتفاقات علمی‏ای که در زمان ایشان شکل گرفته باید در سیاست‏های خود رسانه تنظیم شود تا در مرحله بعد ببنیم از چه منظر می‏شود به فرهنگ رضوی و موضوعات مربوط به امام رضا(ع) پرداخت.

نهاوندی عنصر زیارت را یکی از کلیدی‏ترین عناصر فرهنگ اسلامی در عصر غیبت برشمرد و افزود: ارتباط با امام و دعوت به سوی ایشان باید از طریق فرهنگ زیارت بازخوانی و بازپروری شود برای همین چنین مسائلی ابتدا باید در حیطه مهندسی پیام تعریف شود تا ما بتوانیم رشحات و بارقه‏هایی از آن را به عنوان پیام به جامعه برسانیم.

مديركل صدا و سيما خراسان رضوي با اشاره بر برگزاری جشنواره‏های رضوی مختلف در کشور تصریح کرد: متاسفانه بخشی زیادی از آثار این حوزه‏های تولیدی در اختیار ما قرار نگرفته است، در حقیقت این موضوع به‏صورت گسترده تبین نشده است که می‏شود از این آثار استفاده دیگری هم کرد برای همین تاکنون بازتولیدی که می‏باید، از این آثار صورت نگرفته است.

وی تعریف نشدن و نبودن حلقه واسط برای بهره‏برداری سازمان‏های بهره‏بردار را یکی از مشکلات جشنواره‏های موجود در کشور دانست و تاکید کرد: اینکه آنچه تولید می‏شود یا نیاز به بازتولید دارند باید با چه مکانیزمی بیاید و در حوزه بهره‏برداری فرهنگی فکری قرار بگیرد برای اغلب جشنواره‏های ما تعریف نشده است.

وی ادامه داد: ما جشنواره‏ها را در حد یک فستیوال در نظر می‏گیریم که بعد مکتوب شدن در یک رسانه و گزارش‏کار پایان می‏یابد. باید تبین شود خروجی جشنواره با حوزه‏های مثل تئاتر، سینما، رادیو و ... در چه حلقه‏ای و با چه عناصری می‏تواند و باید به هم پیوند بخورد.

نهاوندی در پایان خاطرنشان کرد: طبیعی است اگر این اتفاق بیافتند و حوزه‏های دیگر بتوانند به سهولت با جشنواره نمایشنامه‏خوانی رضوی پیوند خورده و از آن بهره‏برداری کنند، جشنواره در هدف خود بسیار موفق‏تر خواهد بود.

گفتنی است دومین جشنواره نمایشنامه‏خوانی رضوی از جشنواره‏های کودک دهمین جشنواره بین‏المللی‏امام رضا(ع) به همت کانون‏پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در روزهای 31 شهریور و 1 مهر در مشهد برگزار می‏شود.


برچسب ها: ظرفیت ، بالای ، فرهنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.