سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بدهی های امریکا از مرز 16 تریلیون گذشت

رقیب جمهوری خواه باراک اوباما، میت رامنی طی سخنرانی وی را به دلیل بدهی های ملی دولت ایالات متحده که از مرز16 تریلیون دلار هم گذشته است، مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال، رقیب جمهوری خواه باراک اوباما، میت رامنی طی سخنرانی وی را به دلیل بدهی های ملی دولت ایالات متحده که از مرز16 تریلیون دلار هم گذشته است، مورد انتقاد قرار داد.
براساس اظهارات رامنی هنگامی که اوباما در سال 2009 به ریاست جمهوری برگزیده شد؛ بدهی های دولت 10.6 تریلیون دلار بود. این رقم با وجود تعهد وی به رساندن آن به کمتر از نصف، نه تنها کاهش نیافت بلکه در سال جاری بالغ بر 16 تریلیون دلار هم شد.


بلافاصله پس از آنکه وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: رقمی را که رقیب جمهوریخواه اوباما منتشر کرد، توسط یک ویدیوی بود که یک دقیقه از آن تعهدات اوباما مبنی بر کاهش بدهی ها و رساندن آن به نصف تا پایان دوره کاری خود می بوده که برجسته شده است.
رامنی معتقد است: "اوباما در سال 2008 و دراولین کمپین ریاست جمهوری خود، ظرف مدت کوتاهی در ادامه بدهی های سلف پیشین خود جورج بوش، چهار تریلیون دلار به بدهی های دولت افزود. او نیز مانند جورج بوش بویی از حس مسئولیت و ارق میهن پرستی نبرده است."


با این وجود اوباما هنوز هم اظهار می دارد: من در فکر اصلاحات هستم. اگر همچنان به بدهی های ما افزوده شود، حتی اگر ما به سمت بهبود اقتصادی هم برویم بازهم مردم اعتماد خود را به اقتصاد آمریکا از دست خواهند داد به طوری که منجر به یک شیب تند در رکود اقتصاد خواهد شد.

جان بونر سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: خبر پخش شده؛ خاطره ناراحت کننده دیگری از تعهدات شکسته شده اوباما می باشد.
وی در ادامه افزود: اوباما به جای آنکه برای هر دو حزب کار کند تا به وعده هایش عمل کرده باشد در خوش گذرانی با هزینه های سنگین که هر مرد و زن و کودک آمریکایی از آن به مقدار 50.000 دلار سهم داشت، غرق شد.


یو اس آ تودی در صحه گذاشتن بر این خبر گزارشی نوشته است: میشل اوباما همسر باراک، طی سخنرانی های روز گذشته کنوانسیون دموکرات ها، از سیاست های همسر خود گفت.

 

 

او گفت: اوباماها در شرایط بی پولی مزمن زندگی کرده اند. خرج تحصیل خود را با وام و بدهی پرداخت کرده اند. اعضای خانواده شان همیشه با مریضی و تبعیض دست و پنجه نرم می کردند. به همین دلیل اوباما پس از آنکه رئیس جمهور شد اولویت کاری خود را بهبود شرایط مراقبت های بهداشتی قرار داد. سپس برنامه هایی را برای کاهش بدهی دانشجویان مقروض وضع کرد.
میشل اوباما افزود: این مسائل بیش از آنکه مساله سیاسی باشد، مساله شخصی است. اما باراک به خوبی می داند دعواهای خانوادگی یعنی چه؟ او می داند برآورده نکردن خواسته های بچه ها یعنی چه؟ او می داند رویای آمریکایی بودن یعنی چه؟ و او می خواهد که همه مردم آمریکا بدون درنظر گرفتن آنکه چه کسی هستند، اهل کجایند، چه شکلی هستند و چه کسی را دوست دارند، از فرصت مشابه برای زندگی برتر برخوردار باشند.


گفتنی است؛ شاید دلیل بدهکاری های ایالات متحده را بتوان در این مساله جستجو کرد که اگر اوباما کودکی خود را در شرایط بهتری می گذراند، اکنون دولت وی 16 تریلیون دلار بدهی بالا نمی آورد.

 


برچسب ها: بدهی ، آمریکا ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.