سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخابات آمریکا، پرهزینه‌ترین انتخابات جهان

مبارزات انتخاباتی در آمریکا پرهزینه ترین تبلیغات انتخاباتی در جهان است و انتخابات امسال حتی از انتخابات های گذشته در آمریکا نیز پرهزینه تر بوده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه الجزیره، ستاد انتخاباتی اوباما تاکنون پانصد و 88 میلیون دلار و ستاد انتخاباتی میت رامنی پانصد و 24 میلیون دلار کمک های مالی جمع آوری کرده است.

 این ارقام شامل اعاناتی مالی سوپرپک ها هستند که ظاهراً به صورت مستقل عمل می کنند.

 میزان اعانات جمع آوری شده توسط سوپرپک های جمهوریخواه که به نفع میت رامنی خرج می شود حدود سه برابر سوپرپک های دمکرات ها بوده است. تاکنون سوپرپک های جمهوریخواه یکصد و پنج میلیون دلار و دمکرات سی و نه میلیون دلار جمع آوری کرده اند.

اکثریت این اعانات برای تبلیغات پرهزینه تلویزیونی علیه رقبای انتخاباتی مصرف می شود.

 در مبارزات در انتخاباتی امسال در آمریکا از مصائب طبقه متوسط این کشور زیاد صحبت می شود، اما کسی درباره فقرای این کشور چیزی نمی گوید.

 اکثر تبلیغات انتخاباتی به لجن مال کردن حریف تخصیص داده شده که بسیار زشت است. میت رامنی می گوید باراک اوباما حاضر است به هرکاری برای باقی ماندن بر قدرت دست بزند.

اوباما از سوی دیگر میت رامنی را متهم کرده که فقط به فکر میلیونرهای آمریکایی و حمایت از آنان است و کاری به مشکلات و رنج های طبقه متوسط جامعه آمریکا ندارد.

جیمز بویز، کارشناس سیستم دولتی آمریکا در کینگز کالج انگلیس در لندن درباره تبلیغات انتخاباتی منفی و پرهزینه در آمریکا گفت: این مسئله در آمریکا تازگی ندارد بلکه از همان ابتدای استقلال آمریکا، نامزدهای انتخاباتی در این کشور به یکدیگر حمله می کردند و به تبلیغات منفی انتخاباتی علیه هم دست می زدند.

جیمز بویز افزود، این در حالی است آمریکا از لحاظ اقتصادی در شرایطی بسیار وخیم قرار دارد و سیاست خارجی آن نیز به نقطه عطفی رسیده است، اما این مسائلِ جدی و مهم در تبلیغات انتخاباتی به مردم آمریکا گوش زد نمی شود تا بدانند کدام نامزد قادر خواهد بود رهبری آمریکا را در چهار سال آتی در صحنه های داخلی و بین المللی بهتر به عهده بگیرد و لذا با آگاهی کامل از سیاست های هر یک از نامزدها در انتخابات شرکت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.