سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باقریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزارت علوم در گزینش خود به اعتقادات اساتید توجه ویژه کند

دبیر سیاسی اتحادیه سوم دانشگاه آزاد گفت: وزارت علوم توجه کند که از نخبگان و کسانی که در داخل کشور تحصیل کرده‌اند برای تدریس در دانشگاه‌ها استفاده کنند و از لحاظ گزینش تدابیر ویژه‌ای را اتخاذ کنند تا کسانی که با تفکرات سکولار تحصیل کرده‌اند وارد محیط دانشگاه نشوند.

علی باقریان دبیر سیاسی اتحادیه سوم دانشگا آزاد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره اینکه برای رسیدن به دانشگاه اسلامی چه اساتیدی باید جذب دانشگاه شوند، اظهارداشت: با توجه به اینکه  ما در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم  بایستی به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشیم که بخش قابل توجهی از مسوولیت اسلامی کردن دانشگاه‌ها برعهده اساتید آن است. لذا در این زمینه اساتیدی باید به خدمت گرفته شوند که به خوبی دین  اسلام را فهمیده و از آن بهره‌های لازم را برده باشند، یعنی به دین یک نگاه حداکثری داشته باشند نه یک نگاه حداقلی.

وی افزود: از مسوولین به ویژه دست اندرکاران وزارت علوم خواهشمندیم یک اراده جدی در خصوص انتخاب و گزینش اساتید داشته باشند چراکه بهترین محیط برای پرورش سکولاریسم دانشگاه‌ها است و در دهه‌های اخیر آسیب های جدی را در این زمینه دیده‌ایم.می توان گفت  نمونه بارز این آسیب‌ها حوادث تلخ سال 76 و88 است که آتش فتنه به تحریک این قبیل اساتید شعله‌ور می‌شد.

باقریان تصریح کرد:به نظر من به اندازه کافی به اساتید سکولار فرصت برای بازنگری در رویه‌شان داده شده، لذا اساتیدی که با تفکرات سکولار در دانشگاه‌ها حضور دارند، و تاکنون نتوانستند خود را با محیط اسلامی دانشگاه‌ها وفق دهند باید با آنها برخورد و از تدریس در دانشگاه‌های کشور منع شوند چراکه دانشجویان آینده سازان میهن اسلامی ما هستند و در آینده پست‌های مدیریتی کشور را در دست خواهند گرفت.

دبیر سیاسی اتحادیه سوم دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: به برادرانمان در وزارت علوم توصیه می‌کنیم که از نخبگان و کسانی که در داخل کشور تحصیل کرده‌اند برای تدریس در دانشگاه‌ها استفاده کنند و از لحاظ گزینش، تدابیر ویژه‌ای را اتخاذ کنند تا کسانی که با تفکرات سکولار تحصیل کرده‌اند وارد محیط دانشگاه نشوند.
برچسب ها: اساتید ، سکولار ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.