سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محسن رضايي در جمع خبرنگاران:

"اقتصاد مقاومتي" شکست ناپذيري انقلاب اسلامي را به جهان اسلام ثابت مي‌کند

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتي باعث روحيه گرفتن مقاومت اسلامي خواهد شد، چرا که مسلمانان مي‌بينند که پشتوانه آنها يعني ايران روي پاي خود ايستاده و شکست ناپذير است

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران از اصفهان، محسن رضايي در حاشيه کنفرانس بين‌المللي مقاومت اسلامي در اصفهان به سوالات خبرنگاران داخلي و خارجي پاسخ گفت.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر حضورش در انتخابات رياست جمهوري آينده گفت: دولت آينده دولت بسيار مهمي است که مي‌تواند از مشکلات عبور کند اما فعلا تصميم گيري درباره براي شرکت در انتخابات 92 زود است .

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره کنفرانس بين‌المللي مقاومت اسلامي اظهار داشت: اين کنفرانس باعث فرهنگ سازي، ارزيابي موفقيت‌هاي مقاومت، انسجام و روحيه دادن مي‌شود و دستاوردهاي آن در پيشبرد اهداف مقاومت مفيد است .

رضايي درباره نقش جمهوري اسلامي ايران در بحث مقاومت اسلامي تصريح کرد: ايران در اين باره علاوه بر الهام بخشي، حامي قدرتمندي نيز براي ادامه مقاومت مشروع و ملت‌هاي مظلوم است؛ همچنين اميد دادن، حمايت کردن و انسجام بين مقاومت اسلامي در سراسر جهان را انجام مي دهد.

وي درباره راهبردي شدن اهداف جمهوري اسلامي ايران در اين کنفرانس گفت: همين که اين کنفرانس‌ها در ايران برگزار مي‌شود نشان دهنده راهبرد حمايتي، اميد دادن و رفع اختلافات در درون مقاومت است، زيرا احتمال دارد اختلافاتي در درون مقاومت به وجود بيايد که اين کنفرانس‌ها موجب وحدت در مقاومت اسلامي مي شود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره نقش هشت سال دفاع مقدس در مقاومت اسلامي اظهار داشت: آميزه‌ها و الگوهايي که هشت سال دفاع مقدس براي دفاع و مقاومت به دست آورده تاکنون در هر جا که به کار گرفته شده موفق بوده همانطور که در لبنان نتيجه داده و در جاهاي ديگر نيز نتيجه خواهد داد.

رضايي افزود: اين گونه کنفرانس‌ها رايزني، گفتگو و همفکري براي عبور از مشکلاتي که بر سر راه مقاومت اسلامي قرار مي گيرد را تقويت مي‌کند و پافشاري بر اينکه از مقاومت مشروع و عادلانه خارج نشويم و ظلم را به صورت ظالمانه پاسخ ندهيم و به طور کلي کنفرانس بين‌المللي مقاومت اسلامي براي گسترش عرصه فکري و حمايتي از مقاومت، موثر واقع خواهد شد.

وي درباره اهميت برگزاري اين کنفرانس در اصفهان تصريح کرد: اصفهان مهد مقاومت در انقلاب اسلامي و دفاع مقدس است و شهداي بزرگي را در اين راه تقديم کرده و از اين که در ميان مردم اصفهان هستيم، احساس خوبي دارم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره تاثير اقتصاد مقاومتي بر مقاومت اسلامي گفت: اقتصاد مقاومتي باعث روحيه گرفتن مقاومت اسلامي خواهد شد، چرا که مسلمانان مي‌بينند که پشتوانه آنها يعني ايران روي پاي خود ايستاده و شکست ناپذير است لذا اقتصاد مقاومتي شکست ناپذيري انقلاب اسلامي را به جهان اسلام ثابت مي کند.

رضايي در پاسخ به سوالي مبني بر بيرون کردن آمريکايي‌ها از عراق اظهار داشت: 4 مقاومت به هم پيوسته در ايران، لبنان، فلسطين و عراق از يک انديشه و ايمان الهي ناشي شده است، لذا نيروهاي انقلابي عراق با يک تير دو نشان زده‌اند و هم صدام و هم آمريکايي‌ها را بيرون کرده‌اند.

وي درباره مسايل سوريه تصريح کرد: غرب متوجه شده که سوريه بر سر جاي خود باقي مي‌ماند و با اين فشارها شکست نمي‌خورد بنابراين بهتر است که سر عقل بيايد؛ همچنين پيشنهاد مرسي رئيس جمهور مصر پيشنهاد خوبي است که البته بايد اصلاحاتي در آن صورت گيرد و دو سه کشور ديگر به اين پيشنهاد اضافه شوند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اينکه پيام شما براي گروه‌هاي تروريستي سوريه چيست، گفت: ديگر مشخص شده که آنها با زور به نتيجه نمي‌رسند و بايد بنشينند و گفتگوهاي عادلانه و سازنده را شروع کنند و اجازه دهند که ملت و دولت سوريه خود تصميم بگيرند؛ همچنين کشورهاي خارجي نبايد در مسئله سوريه دخالت کنند و قطعا مسئله سوريه از طريق به کارگيري اسلحه حل نمي‌شود.

رضايي با بيان اينکه ملت شريف و بزرگ سوريه قادرند از خود دفاع کنند، افزود:  دولت سوريه در خط مقاومت است، منطق دارد و حاضر به گفتگو و مذاکره است و کشورهاي ديگر بايد از طريق ديپلماسي و گفتگو وارد شوند و اجازه دهند ملت و دولت سوريه مشکلات خود را حل و فصل کنند.

وي درباره دستاوردهاي کنفرانس بين‌المللي مقاومت اسلامي اظهار داشت: اين کنفرانس از لحاظ تاکيد بر اصول مقاومت که با مقاومت‌هاي ديگر متفاوت است، اهميت دارد زيرا مقاومت اسلامي يک مقاومت عادلانه، مشروع و انساني است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه کرد: هيچ گاه مقاومت اسلامي به زنان و کودکان زيان نرسانده و نخواهد رساند و حاضر است مظلوميت ببيند ولي به کسي ظلم نکند بنابراين چنين کنفرانس‌هايي باعث گسترش مقاومت اسلامي مي‌شود.

وي بر هدف جمهوري اسلامي ايران بر جهاني‌تر شدن اين کنفرانس تاکيد و خاطرنشان کرد: بايد در کنفرانس‌هاي بعدي از کشورهاي بيشتري دعوت و اين کنفرانس‌ها در کشورهايي مانند عراق، سوريه و لبنان نيز برگزار شود.

انتهاي پيام/ش3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.