سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

بندر خرمشهر منطبق بر استانداردهای بین‌المللی پیش می‌رود

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: تمام کشتی‌هایی که در بندر خرمشهر پهلو می‌گیرند منطبق بر استانداردهای سازمان بین‌المللی دریانوردی هستند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛عادل دریس خرمشهر اظهار کرد: بندر خرمشهر رتبه نخست کشوری مدیریت یکپارچه IMS را بین بنادر کشور کسب کرده است.

وی افزود: در آخرین ممیزی و ارزیابی انطباق و الزامات سیستم مدیریت یکپارچه IMS، این بندر در رتبه نخست بنادر کشوری ایران قرار گرفته است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: کارگروه IMS متشکل از نمایندگان و کارشناسان ادارات و بخش‌های مختلف بوده که در انجام مدیریت واحدهای بندر نقش مهمی بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه بندر خرمشهر هم‌اکنون در رتبه دوم بندر صادراتی و وارداتی ـ کانتینری کشور قرار دارد، اضافه کرد: در دولت نهم و دهم مجموع اعتبارات اختصاص یافته به بندر خرمشهر یک‌هزار و 61 میلیارد ریال بوده است.

 

* تحریم‌ها را شکسته‌ایم

دریس در ادامه گفت: تمام کشتی‌هایی که در بندر خرمشهر پهلو می‌گیرند منطبق بر استانداردهای سازمان بین‌المللی دریانوردی هستند در غیر این‌صورت در هیچ‌یک از بنادر کشور از جمله این بندر نمی‌توانند پهلوگیری کنند.

وی بیان کرد: اینکه بندر خرمشهر حضوری فعال و پررنگ در سازمان بین‌المللی بنادر داشته باشد می‌تواند در روند تصمیم‌گیری و تدوین قوانین و استانداردهای بی‌المللی تأثیرگذار بوده و منافع دریایی و کشتیرانی را برای این بندر ایجاد کند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با وجود فشارهای استکبار جهانی و تحریم‌ها در راستای انزواسازی نظام جمهوری اسلامی و اقتصاد و تجارت کشور، این فضا را شکسته و حضور قدرتمندانه خود را به جهان نشان داده و تحمیل کرده‌ایم./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.