سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

رشد 91 درصدی اشتغال در استان اصفهان در بخش کشاورزی

استاندار اصفهان گفت: رشد اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی در دولت دهم در استان اصفهان بیش از 91 درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان علیرضا ذاکر اصفهانی در مراسم افتتاح متمرکز ۱۰۴ طرح تعاونی و تجلیل از تعاونی ها و کارآفرینان برتر استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر استان اصفهان در زمینه سهم صادرات غیرنفتی در مقایسه با استان‌های بوشهر، تهران و خوزستان در رتبه چهارم کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سهم صادرات استان اصفهان از سال 87 تاکنون 120 درصد رشد داشته است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان در زمینه صادرات غیرنفتی در مقایسه با مشابه سال گذشته 48 درصد رشد داشته است.

وی افزود: استان اصفهان رتبه چهارم را در زمینه پروانه تاسیس، رتبه دوم را در صدور پروانه بهره برداری و رتبه نخست را در زمینه طرح توسعه به خود اختصاص داده است.

ذاکر اصفهانی رشد اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی در دولت دهم در استان اصفهان را بیش از 91 درصد اعلام کرد و ادامه داد: با وجود خشکسالی‌های پی در پی در استان ما توانسته‌ایم در زمینه تولید شیر خام رتبه نخست و در زمینه تولید گوشت مرغ رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص دهیم.

وی میزان تعهد ایجاد شده اشتغال در سال 89 در استان را 80 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت 172 هزار و 858 هزار فرصت شغلی در استان نیز ایجاد شد.

استاندار اصفهان اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه ای استان در سال 88 در مقایسه با 84 را حدود 167 درصد رشد اعلام و تصریح کرد: این اعتبارات تا پایان سال 90 در مقایسه با سال 88، بیش از 18 درصد رشد داشت.

وی تاکید کرد: ارزش معاملات بورس کالای اصفهان در سال 90معادل 75 هزار و 386 میلیارد ریال بوده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.