سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

برخي بي دين ها در قالب دين داري فعاليت هاي هنري مي کنند

حجت الاسلام والمسلمين پناهيان گفت: به تازگي برخي افراد بي دين با زبان دين، منهاي انقلاب اسلامي کارهاي هنري از جمله فيلم سازي مي کنند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، پنجمين دوره همايش انديشه هاي آسماني، حجت الاسلام عليرضا پناهيان در جمع هنرمندان مسجدي سراسر کشور در مشهد افزود: اين افراد در فيلم ها و سايت هايشان تبليغ مي کنند که شرط قبول اعمال دوست داشتن مردم است درحالي که شرط آن دوست داشتن ائمه اطهار(ع) است.

وي ادامه داد: در قاموس و فرهنگ لغت، مسجد اسلام غيرانقلابي مسجد ضرار است که پيامبر اکرم (ص) آن را خراب کرد.

پناهيان درباره خصوصيت اين مساجد گفت: دست اندرکاران اين مساجد افرادي به ظاهر اخلاقي هستند که معتقدند نبايد در اين مکان نامي از شهدا، جهاد، امام (ره) و ارزش هاي انقلابي برد.

اين مدرس حوزه و دانشگاه افزود: کسي که در دوره غيبت امام زمان (عج) به اسلام خيانت کند در دوره ظهور نمي تواند به ايشان خدمت کند.

وي هنر را دميدن روح معنوي به انسان، نجات مستضعفان و زمينه سازي براي ظهور حضرت مهدي (عج) برشمرد وافزود: کار هنري براي رونق بخشيدن به مسجد، ارسال پيام مسجد به جهانيان، جذب ديگران و تربيت مسجدي هاست.

پناهيان خطاب به فعالان کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد با تاکيد بر به کارگيري موضوع انقلاب در فعاليت هاي هنري اظهار داشت: زماني که مشغول به فعاليت هاي هنري شديد ،موضوع کارهاي شما معنويت غيرانقلابي نباشد چرا که خون شهدا، مساجد را آبياري کرد.

 اين خطيب ادامه داد: بايد حلقه وصلي بين شرکت کنندگان در مساجد، حوزه هاي علميه، مديران جامعه ايجاد شود که عزم همه آن ها خدمت و رونق بخشيدن به مساجد باشد و هنرمندان مسجدي بايد با زبان هنر، حقيقت را به گوش جهانيان برسانند.

پناهيان افزود: مسئوليت بي ديني و دين داري مردم هر محل برعهده بچه هاي مسجدي است که در صورت غفلت در آخرت مواخذه مي شوند.

وي با تاکيد بر حل مشکلات جامعه ابراز داشت: در فعاليت هاي مساجد نبايد چشم به دست مسئولان دولتي باشيد.

به گفته اين مدرس حوزه، رکن اصلي حکومت اسلامي ولايت است که مهم ترين جايگاه ولايت مداري و ولايت پذيري مسجد است.

پنجمين همايش انديشه هاي آسماني به همت ستاد عالي کانون هاي فرهنگي، هنري مساجد کشور، با حضور هنرمندان برگزيده کانون ها از سراسر کشور در دو بخش برادران و خواهران، در مشهد برگزار شد./س

 

برچسب ها: دین داری ، فعالیت ، هنری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.