سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تاسيس مرکز آموزش و پژوهش تخصصی با رویکرد نوسازي؛

نوسازی بافت های فرسوده شهری تحقق مي يابد؟

نوسازي بافت هاي فرسوره شهري يکي از مهمترين مسايل در زمينه مديريت شهري است که راه اندازي مرکز آموزش و پژوهش تخصصي با رويکرد نوسازي مي تواند گامي مثبت در تحقق نوسازي بافت فرسوده شهري باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، مرکز آموزش و پژوهش سازمان نوسازی، نهادی دانشگاهی با جایگاهی نخست در سطح مراکز شهرسازی و معماری در کشور و دارای تعامل سازنده اثرگذار و پویا با مراکز آموزشی پژوهشی معتبر ایران و جهان است که طي ماه گذشته  با هدف  آموزش و پژوهش تخصصی با رویکرد نوسازی بافت های فرسوده شهری به طور رسمي  آغاز به کار کرده است.  
مهدی الهیاری بیک، رييس مرکز آموزش و پژوهش سازمان نوسازی شهر تهران در تشریح چکیده ای از رویدادهای این مرکز گفت: این مرکز در جهت تبیین، تبلیغ و ترویج دانش شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی در حوزه بهسازی و نوسازی شکل گرفته و با ارائه آموزش های لازم به ارتقاء مهارت، دانش و بینش مخاطبان مورد نظر خود در این حوزه تخصصی می پردازد.  
فعالیت های انجام شده  مرکز  آموزش
به گفته  وي تدوین دستور العمل ها و آیین نامه های مرتبط با برگزاری دوره های آموزش، تشکیل شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی، طراحی و تدوین فرمت یکپارچه برنامه های آموزشی و درسی، برگزاری کلاس های حضوری معادل 5000 نفر ساعت، طراحی و تدوین 100 عنوان درسی در قالب 15 پودمان آموزشی، برگزاری جلسات مشترک با سازمان های دولتی ، نیمه دولتی و خصوصی در رابطه با انعقاد تفاهم نامه های مشترک و همچنین ایجاد حلقه های دانشجویی و هیات علمی جهت تقویت بنیه پژوهشی مرکز از جمله مهمترین فعالیت هایی است که از بدو تأسیس در این مرکز صورت گرفته شده است.
تخصیص مقطع تحصیلی و اخذ گواهینامه
وي گفت: در حال حاضر دوره های پایه، عمومی و تخصصی برای کلیه پرسنل دفاتر خدمات نوسازی و تسهیل گری شهر تهران ارائه می گردد که مدیران دفاتر خدمات تسهیل گری پس از اتمام دوره های فوق الذکر و کسب امتیازات و ارزیابی های لازم موفق به دریافت گواهینامه های کوتاه مدت خواهند شد .  
عناوین درسی ارائه شده مرکز آموزش و پژوهش
الهیاری بیک با بیان اینکه در حال حاضر دوره های آموزشی طی 4 عنوان درسی برابر با 5000 نفر ساعت ، در مرکز آموزش و پژوهش سازمان نوسازی در دو فاز متشکل از 3 گروه از مدیران دفاتر تسهیل گری شهر تهران در حال برگزاری است، عنوان کرد:  در فاز نخست دروس  الگوهای مدیریت نوسازی و بهسازی در بافت فرسوده  و  روند نوسازی و بهسازی شهری و در فاز دوم دروس   رهیاف های مشارکت  و  تشکیل تعاونی ها   توسط اساتیدی همچون دکتر ایزدی، دکتر خان بیگی ، دکتر رستمی  و مهندس جعفری  در این مرکز تدریس می شود.
دوره های آموزشی مرکز آموزش و پژوهش  
رييس مرکز آموزش و پژوهش سازمان نوسازی شهر تهران گفت: دوره های آموزشی این مرکز بصورت   دوره های کوتاه مدت  و دوره های مقطع دار  برگزار می شود که دوره های کوتاه مدت مرکز آموزش شامل دوره های عمومی ، پایه ، تخصصی و فوق تخصصی است و دوره های مقطع دار مرکز پس از اخذ مجوز های لازم،  در فاز نخست در مقطع کاردانی شروع به فعالیت مي کند.
فاز جدید کلاس های مرکز آموزش و پژوهش سازمان نوسازی
وي همچنین در خصوص شیوه ی آموزشی این مرکز گفت:  در حال حاضر کلاس ها بصورت حضوری برگزار می شود و با برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده  نزدیک، کلاس های نیمه حضوری و غیر حضوری از طریق آموزش از راه دور در برنامه های توسعه ای بصورت مجازی نیز دایر مي شود.  
اعضای هیات علمی مرکز آموزش  
رييس مرکز آموزش و پژوهش سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه خاطرنشان کرد:   علیرضا جعفری ، محسن پیرهادی، تقی احمد خان بیگی، محمد حسن فاطمی راد، رضا ارجمندی، شاهین فرزانه، خسرو رستمی، فرامرز صحرایی، داریوش تلوری ،  رحیم سروری و بنده  از اعضاء کادر هیات علمی این مرکز هستند.  
امکانات مرکز آموزش و پژوهش سازمان نوسازی
الهیاری بیک  تصریح کرد: زیربنای مرکز آموزش و پژوهش سازمان نوسازی شهر تهران بالغ بر 1000 متر مربع در 4 طبقه مجزای اداری و 6 طبقه  دارای 20 کلاس درس و 3 کارگاه مهارتی می باشد.
به گفته وي  سایت کامپیوتر مجهز به آخرین تجهیزات و امکانات الکترونیکی، کتابخانه ی تخصصی، سالن کنفرانس مجهز به آخرین تجهیزات و امکانات جهت برگزاری سمینار ها ، گردهمایی ها و همایش ها  از دیگر امکانات مرکز آموزش و پژوهش سازمان نوسازی شهر تهران است.
راه اندازی دانشگاه مرکز آموزش و پژوهش سازمان نوسازی شهر تهران     
رييس مرکز آموزش و پژوهش سازمان نوسازی شهر تهران از راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی در آینده  نه چندان دور در این مرکز خبر داد و بیان داشت:  علاقمندان به ادامه ی تحصیل در رشته های مرتبط با بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده می توانند از ابتدای نیمه ی دوم سال 1392 از طریق تکمیل دفترچه آزمون سراسری و شرکت در آزمون ، در مقطع کاردانی در این مرکز بصورت دانشپذیر به ادامه تحصیل بپردازند./ز
 
 

برچسب ها: نوسازی ، فرسوده ، تحقق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.