سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاضي‌زاده خبر داد

تشکيل کميته ويژه بازنگري سياست‌هاي جمعيتي کشور در بهارستان/ گام وکلاي ملت در بازنگري سياست کنترل جمعيت

سخنگوي کميسيون اجتماعي مجلس از تشکيل کميته ويژه‌اي تحت عنوان کميته بازنگري در سياست‌هاي جمعيتي کشور در بهارستان خبر داد وگفت: اعضاي اين کميته درصدد ارائه طرحي هستند تا براساس آن نظام متعادلي براي رشد افزايش جمعيت کشور تدوين شود.

سيد اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي نماينده مردم مشهد و کلات در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري مبني بر لزوم بازنگري در سياست کنترل جمعيت در کشور کميته‌اي ويژه در مجلس مرکب از اعضاي کميسيون‌هاي بهداشت، اجتماعي و فرهنگي تشکيل شده و اعضاي اين کميته درصدد ارائه طرحي هستند تا براساس آن نظام متعادلي براي رشد افزايش جمعيت کشور تهيه و تدوين شود.

وي در ادامه با بيان اينکه اين کميته درصدد تدوين قانون جديد در زمينه كنترل جمعيت و بازنگري در آن است، افزود: اعضاي اين کميته تلاش دارند تا لايحه اصلاح سياست‌هاي قبلي جمعيتي که در سالهاي 73 و 74 به تصويب رسيده بود را اصلاح کنند.

سخنگوي کميسيون اجتماعي مجلس همچنين با بيان اينکه پيش‌نويس اين قانون 30 ماده‌اي در حال حاضر تهيه شده است، اظهار داشت: پس از برگزاري نشست‌هاي تخصصي با کارشناسان و صاحبنظران مراکز مختلف از جمله شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي، مراکز امور زنان و خانواده رياست جمهوري اين پيش‌نويس مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت تا پس از تکميل و جمع‌بندي نظرات در کميسيون‌هاي تخصصي مجلس بررسي و نهايتا در مجلس علني به تصويب برسد.

وي در پايان خاطرنشان كرد: از کميسيون فرهنگي حجت‌الاسلام حسيني، از کميسيون بهداشت عليرضا مرندي و از کميسيون اجتماعي نيز بنده عضو اين کميته هستيم.
انتهاي پيام/س2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.