سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

برگزاری جشنواره آیین های سنتی در همدان

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان از برگزاري جشنواره آئين‌هاي سنتي در حاشيه برگزاری نمايشگاه سراسري صنايع ‌دستي همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگارا ن همدان  ،اسدالله بيات گفت: همزمان با برگزاري نمايشگاه سراسري صنايع ‌دستي در همدان جشنواره آئين‌هاي سنتي نيز با حضور برخي از استان‌ها در اين شهر در حال برگزاري است.
وي تصريح کرد: اين جشنواره شامل آئين‌هاي سنتي استان‌هاي ديگر است و به منظور آشنايي مردم با آداب و رسوم ساير استان‌ها برپا شده است.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان از برپايي شش چادر اجراي آئين‌هاي سنتي خبر داد و گفت: در اين چادرها عشاير استان‌هاي اصفهان (قشقايي)، اردبيل (شاهسون)، همدان (يارمطاقلو) و کرمانشاه (ترکاشوند) اجراي برنامه‌ دارند که همدان در 2 چادر برنامه‌هاي خود را اجرا مي‌کند.
وي يادآور شد: در اين جشنواره 12 غرفه به عرضه سوغات محلي و شيريني‌جات استان‌ها اختصاص يافته که اين غرفه‌ها نيز جذابيت خاصي را براي بازديدکنندگان به وجود مي‌آورد.
بيات همچنين اضافه کرد: اجراي موسيقي و آداب سنتي از سوي استان‌هاي آذربايجان، اصفهان، همدان، موسيقي عربي خوزستان و بندرعباس نيز در دستور کار است.
وي خاطرنشان کرد: لباس‌هاي محلي، پخت نان محلي، پخت آش و غذاهاي محلي و مشک‌زني سنتي نيز در اين جشنواره به صورت زنده اجرا مي‌شود.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان جشنواره آيين‌هاي سنتي را مکمل نمايشگاه صنايع‌ دستي دانست و افزود: اين جشنواره براي ايجاد جذابيت بيشتر نمايشگاه تأثيرگذار است و مي‌تواند معرفي آداب و رسوم استان‌ها را در کنار صنايع دستي براي علاقه‌مندان فراهم کند.
وي با بيان اينکه اجراي برنامه‌ آئين‌هاي سنتي، هر روز از ساعت 18 تا 21 شب است، افزود: جشنواره در تپه باستاني هگمتانه و در فضاي جداگانه‌اي از نمايشگاه طراحي شده است و مردم به راحتي مي‌توانند از اين برنامه‌ها استفاده کنند./س
برچسب ها: همدان ، جشنواره ، سنتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.