سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

1013، سفری سه بعدی به تاریخ گرانادا

تهیه کننده گرانادایی، سپتامبر سال جاری یک فیلم کوتاه درباره اولین پادشاه «زیری»، پادشاهی که به حکومت اموی ها بر آندلس پایان داد، تولید خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از واحد ترجمه لبیک، در سال 1013 میلادی، اختلافات مختلف نشأت گرفته از افول حکومت اموی، باعث بوجود آمدن یک پادشاهی مستقل در این منطقه گردید. «زوی ابن زیری» که فردی مسلمان بود با استفاده از افول و فروپاشی حکومت خلیفه ای کوردوبا، شهر «مدینه الویرا» را تصاحب کرد و آن را به «غرناطه»، محلی برای پادشاهی بزرگ و مسلمان گرانادا تبدیل کرد.
«روبِن سرَا» و «سوزانا رومِرو» کارگردانان این فیلم کوتاه، سال 2013 را سالی مناسب برای اکران این فیلم دیده اند و معتقدند که سال 2013 احیای هزاره گرانادا را به ارمغان می آورد.
این فیلم کوتاه 15 دقیقه ای قرار است در منطقه ی «سیِرا اِلویرا» ساخته شود و سه شخصیت اصلی مسلمان، مسیحی و یهودی دارد که در تقابل با یکدیگر این پانزده دقیقه را رقم می زنند.
لازم به ذکر است برای بازسازی تاریخی این فیلم از کارشناسان و متخصصان فرهنگ قرون وسطی و عربی و دپارتمان تاریخ قرون وسطی دانشگاه گرانادا کمک گرفته می شود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.