سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس سياسي عرب تأکيد کرد:

آمريکا و اتحاديه اروپا هر دو از جنگ با ايران مي‌هراسند/ توانايي گسترده نظامي ايران هرگونه حمله‌اي را دفع مي‌کند

کارشناس سياسي عرب گفت: اسرائيل به دليل مخالفت هاي آمريکا و اتحاديه اروپا توانايي حمله به ايران را ندارد و بايد از لفاظي هاي توخالي خود عليه ايران دست بردارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، "حسن عبد ربه المصري" درباره تهديدات رژيم صهيونيستي و آمريکا عليه ايران گفت: آمريکا به دلايل مختلف و تحولات سياسي در اين کشور قادر نيست چنين جنگي را عليه ايران به راه اندازد. اول اينکه در هفته اول ماه نوامبر، انتخابات رياست جمهوري آمريکا برگزار خواهد شد.

دوم اين که در طول يک سال و نيم گذشته تغييرات مهمي در منطقه خاورميانه رخ داده است.

سوم اين که حضور نظاميان آمريکايي در منطقه خليج فارس و خاورميانه افزايش يافته است.

چهارم اين که ائتلاف هاي جديدي در منطقه شکل گرفته است که به امنيت و منافع آمريکا آسيب مي زند و در نهايت اوضاع داخلي اسرائيل است که از زمان به قدرت رسيدن کابينه نژادپرستانه بنيامين نتانياهو پيامدهاي منفي براي ساکنان فلسطيني اشغالي داشته است.

شرايط کنوني ايجاب مي کند که آمريکا در وضع بسيار محتاطانه اي قرار داشته باشد. ديروز مايکل هايدن رئيس سابق سيا گفت آمريکا آمادگي اقدام نظامي عليه ايران را ندارد و نمي تواند به اسرائيل در اين زمينه کمک کند.

وي افزود: همچنين امروز برخي از روزنامه هاي اسرائيلي اعلام کردند در صورتي که بار ديگر اوباما در انتخابات رياست جمهوري آمريکا به پيروزي برسد از حق وتو به سود اسرائيل استفاده نخواهد کرد. بنابراين اين موضع گيري آمريکا به انزواي بيشتر اسرائيل منجر خواهد شد.

روزنامه انگليسي ديروز در گزارش به بحران هاي جاري در جامعه اسرائيل اشاره کرده اند. همچنين بايد به اين وضع به توانايي گسترده نظامي ايران اشاره کرد که از قوي ترين تجهيزات تهاجمي برخوردار است و قادر است در صورت حمله به خوبي مقاومت کند. بايد به اين وضع توان متحدان ايران در منطقه به ويژه حزب الله لبنان را اشاره کرد. نهادهاي اطلاعاتي و نظامي اسرائيل از سال 2008 تا کنون تاکيد مي کنند توان تسليحاتي حزب الله روز به روز بيشتر مي شود. مقامات دشمن اسرائيلي در طول سه ماهه گذشته از انتقال آنچه که تسليحات شيميايي نظام سوريه خواند ابراز نگراني کرده اند و از انتقال اين سلاح به جنوب لبنان بسيار نگرانند. 

 همچنين آمريکا تا کنون نتوانسته است همه نيازهاي دفاعي رژيم هاي متحد خود را در منطقه خاورميانه تامين کند. آمريکا همچنين با تلفات مختلف مادي و انساني از جنگ عراق و افغانستان روبروست.

المصري درباره مواضع اتحاديه اروپا درباره تهديدات نظامي صهيونيست ها عليه ايران افزود: اتحاديه اروپا نيز نمي تواند به اين رژيم در حمله به ايران کمک کند. اروپايي ها نمي تواند از نفت ايران و همکاري با اين کشور بي نياز باشند. اروپا به کمک ايران به حل و فصل مشکلات و بحران هاي منطقه اي نيازمند است. همچنين اروپايي ها بايد مشکل خود را با برنامه هسته اي ايران حل و فصل کنند. شماري از کشورهاي اروپايي به اين باور رسيده اند که برنامه هسته اي ايران صلح آميز است ولي به دليل فشارهاي آمريکا نمي توانند چنين موضعي را اعلام کنند. از سوي ديگر اتحاديه اروپا با شمار زيادي از بحران هاي سياسي و اقتصادي روبروست و نمي خواهد خود را وارد ماجراجويي جديدي کند. بنابراين اتحاديه اروپا مخالفت خشونت و جنگ عليه جمهوري اسلامي ايران است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.