سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوشنگ جاوید خبر داد

انتشارآواهای موسیقایی كارایران

مجموعه 16 ساعت لوح فشرده از اجراهای اولین و دومین جشنواره كار آواها و آواهای موسیقایی كار ، در قالب 2 آلبوم به همراه دفترچه توضیحات از سوی مركز موسیقی حوزه هنری منتشر شد .


به گزارش باشگاه خبرنگاران از  پایگاه خبری حوزه هنری تولید این مجموعه در اسفند1390 پایان پذیرفت و دراردیبهشت 1391 منتشرشد  . این آلبوم دربردارنده نغمه ها و الحان و موسیقی های كار، ویژه مناطق مختلف ایران است كه از گذشته ها تاكنون نسل به نسل و سینه به سینه درحین انجام كارانتقال یافته است .

هوشنگ جاوید ، كه كارگردآوری و مدیریت صحنه ای و استودیویی این اجراها را برعهده داشته است ، این آلبوم را مآخذ صوتی بسیارمناسبی ازتمام آواها ، آوازها وترانه های كارایران عنوان و خاطر نشان كرد : چنین مآخذی پیش از این دردسترس نبود و بیشتر به صورت كتاب و نوشته بود اما اكنون آهنگسازان ، برنامه سازان رسانه ای ، دانشجویان هنر، موسیقی و مردم شناسی و جامعه شناسی وهمچنین پژوهشگرانی كه در زمینه میراث فرهنگی كار می كنند می توانند از این مجموعه صوتی در زمینه كاری خود بهره زیادی ببرند.

این پژوهشگرموسیقی درادامه افزود: به طور قطع تولید این مجموعه در 16سی دی اثر گذاری فرهنگی خوبی درجامعه از جنبه های مختلف خواهد داشت .

جاوید درادامه این مجموعه را دربردارنده آواها ، جارها ، موسیقی بی كلام ،ترانه ها و آوازهای همراه با ساز نی ، معرفی كرد وسپس به توضیحاتی دیگر دراین خصوص پرداخت وگفت : دراین آلبوم به موضوعاتی چون چاووش خوانی به هنگام كار و همچنین صلوات خوانی وذكرخوانی پرداخته ایم كه به نوعی بهره گیری از باورها وهنرهای مذهبی به هنگام كارمحسوب می شود. جاوید درپایان گفت : ترانه ها  ، آواها و موسیقی بی كلامی كه ازقدیم درهنگام كاراجرا شده دراینجا به صورت نوتری ارائه شده است ./م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.