سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

اجرای منوریل از محدوده شکارگاه خسرو تا طاق بستان ممنوع است

گروه تدوین پرونده های نامزدی ثبت جهانی برای سومین بار از مجموعه تاریخی فرهنگی طاق بستان بازدید به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
دکتر محمد حسن طالبیان، مسئول تدوین پرونده های نامزدی ثبت جهانی کشور  گفت: بررسی پرونده طاق بستان برای ارسال به یونسکو جهت ثبت جهانی شدن از کارهای پیش روی سازمان میراث فرهنگی کشور است که به همین منظور و با انجام بازدیدهایی از مجموعه طاق بستان به دنبال تحقق این هدف هستیم.

وی افزود: این سومین باری است که از طاق بستان به منظور بررسی وضعیت آن برای ثبت جهانی شدن بازدید می کنیم و خوشبختانه امروز شاهدیم که کار ساماندهی این مجموعه طبق برنامه ریزی کارشناسانه پیش می رود.

طالبیان تاکید کرد: هنوز برای ارسال پرونده طاق بستان به یونسکو موانعی وجود دارد که نیاز است مسئولین استان کرمانشاه نسبت به رفع این موانع اقدام کنند.

این مقام مسئول در خصوص اجرای منوریل در بلوار طاق بستان خاطرنشان کرد: پیش از این هم بارها اعلام کرده ایم که اجرای منوریل از پل ولایت به سمت طاق بستان در هر صورت با ریسک همراه است اما باید توجه داشته باشیم که اجرای منوریل از محدوده شکارگاه خسرو رو به طاق بستان به هیچ عنوان پذیرفتنی نخواهد بود.

وی تاکید کرد: اجرای منوریل، تراموا و هر چیز دیگری از محدوده شکارگاه تا طاق بستان، مطلقا ممنوع است چرا که پرونده ثبت جهانی شدن این مجموعه را مختومه خواهد کرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.