سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

توسعه طرح تنوع زيستي زاگرس مرکزي در استان چهارمحال و بختياري

مرحله نخست طرح تنوع زیستی زاگرس مرکزی دراستان چهار محال و بختیاری با موفقیت پایان یافت .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد: مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان چهار محال و بختیاری گفت : اجرای این طرح در مرحله نخست سبب تغییر نگاه دستگاه های دولتی و عامه مردم در حفاظت و بهره برداری از محیط زیست ، توجه به نقش جوامع محلی در برنامه ریزی و اجرای برنامه های حفاظتـی شد .

یوسف پور افزود: طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی از سال1386 در استان های چهارمحال و بختیاری ، فارس ، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان در محدوده ای به وسعت دو و نیم میلیون هکتار با تمرکز بر 2 روستا به صورت آزمایشی در هر استان آغاز شد .

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی استانداری چهارمحال و بختیاری هم از گسترش محدوده پایلوت طرح تنوع زیستی زاگرس مرکزی در استان به وسعت 130 هزار هکتار خبر داد .

فروزنده با اشاره به اجرای مدیریت پایلوت تنوع زیستی زاگرس مرکزی در محدوده بخشهای ناغان و بلداجی در شهرستان های کیار و بروجن افزود : انتخاب منطقه حفاظت شده سبزکوه برای محدوده جدید طرح تنوع زیستی زاگرس در 6 شاخص مدیریتی و6 شاخص اکولوژیکی انجام شده است .

در محدوده جدید پایلوت تنوعی از زیستگاه ها مانند زیستگاه های کوهستانی ، تپه ماهوری ، رودخانه ای و کنار رودخانه ای ، دشتی و تالابی وجود دارد ./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.