سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

مطالعات توانمندسازی 280 هکتار سکونت گاه غیر رسمی در اراک انجام شد

مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازی استان مرکزی گفت: مطالعات توانمندسازی 280 هکتار از سکونت گاه های غیر رسمی اراک انجام و اجرای برخی طرح ها در این مناطق آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، ملکی افزود : مطالعات توانمندسازی شامل تامین و بهسازی زیرساخت ها، ارتقای شاخص های محیط ، رفع تبعیض در خدمات رسانی شهری و فراهم آوردن زمینه های توانمندسازی اجتماعات محلی است
وی گفت: مناطق هدف در اراک شامل باغ خلج، شهدای صفری، شهرک ولی عصر(عج) و کوی امام علی (ع) است که اجرای سیاست های توانمندسازی در این مناطق فواید بسیاری از جمله ارتقای سطح فرهنگ و زیبا سازی چهره شهر را به همراه دارد.
مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازی استان مرکزی افزود : هم اکنون عملیات ساخت دو پارک ترنم و نسترن در کوی علی ابن ابیطالب(ع) و کوی شهدای صفری به ترتیب با اعتبار 12 میلیارد و یک میلیارد و 300 میلیون ریال آغاز شده که تا پایان امسال به بهره برداری می رسند.
ملکی گفت : در حال حاضر 268 هکتار بافت فرسوده و 403 هکتار سکونت گاه غیر رسمی در اراک وجود دارد که بهسازی این مناطق در گرو تمایل ساکنان است.
وی افزود: ساکنان سکونت گاه های غیر رسمی و بافت های فرسوده می توانند با مراجعه به شهرداری ها از تسهیلات نوسازی در بافت های فرسوده شامل تخفیف در صدور پروانه ساختمان و تسهیلات به میزان 200 تا 250 میلیون ریال استفاده کنند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.