سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباس و مرسی دیدار می‌کنند

برکات الفرا سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در قاهره اعلام کرد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و محمد مرسی رئیس جمهور مصر روز پنجشنبه در قاهره با یکدیگر دیدار و درباره اوضاع فلسطین و روابط دوجانبه گفتگو خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شینهوا، الفرا به خبرنگاران گفت عباس شامگاه چهارشنبه به منظور دیداری دو روزه وارد قاهره خواهد شد. وی در قاهره با وزیران امور خارجه عرب دیدار و آنان را از تحولات فلسطین و تازه ترین نتایج تحقیقات درباره علت مرگ یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان آگاه خواهد کرد.

وی افزود، عباس بعد از ظهر پنجشنبه با رئیس جمهور مصر درباره اوضاع فلسطین و روابط دوجانبه گفتگو خواهد کرد.

الفرا بر اهمیت دیدار رئیس تشکیلات خودگردان از قاهره و دیدار وی با وزیران امور خارجه عرب و رئیس جمهور مصر تاکید کرد به ویژه آن که این سفر قبل از نشست های مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار می شود و قرار است عباس در سخنرانی خود در این مجمع خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 به پایتختی بیت المقدس شود.

فلسطینی ها تلویحا اعلام کرده اند در واکنش به بن بست در مذاکرات صلح، امسال در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار ارتقاء جایگاه فلسطین به کشور غیرعضو خواهند شد. اسرائیل و دولت آمریکا با این رویکرد فلسطینی ها مخالف هستند.

مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و اسرائیلی اوایل اکتبر 2010 به علت اختلاف بر سر شهرک سازی متوقف شد.
برچسب ها: عباس ، مرسی ، مصر ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.