سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سود دولت بلژیک از توهين نژادپرستان به مسلمانان

بخش عمده ای از 2500 نیروی پلیس شهر بروکسل برای مبارزه با این نوع جرایم، انگیزه زیادی ندارند و این توهین ها را جرم نمی دانند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، یکی از انتقادات مداوم مسلمانان ساکن اروپا، بی توجهی دولت و پلیس در این قاره نسبت به توهین ها و خشونت های اعمال شده توسط نژادپرستان و گروههای افراطی علیه مسلمانان بوده است.

اکنون شهرداری بروکسل تصمیم گرفته است با وضع مقرراتی، با توهین های خیابانی مبارزه ای مادی کند و کسانی که این توهین ها علیه مسلمانان یا سیاهپوستان به زبان آورند، با جریمه ای تا 250 یورو روبرو خواهند شد که این رقم برای تامین کسری بودجه این شهرداری و دولت بلژیک بسیار موثر خواهد بود.

هدف از این تدبیر که در بلژیک بی سابقه است مبارزه با احساس بی مجازات ماندن برای بی نزاکتی های روزمره خطاب به این اقشار است، موضوعی که به نظر می رسد تنها یک راه کسب درآمد باشد تا برخورد با این رویه نادرست چراکه فرد اهانت کننده جریمه خاصی بجز پرداخت پول نخواهد شد و این تخفیف مجازات راه را برای سودجویان بازخواهد کرد چون در بسیاری موارد شاهد یا پلیسی برای ثبت این توهین وجود ندارد.

بنا بر اعلام رسانه های اروپایی، بخش مهمی از 2500 نیروی پلیس شهر بروکسل برای مبارزه با این نوع جرایم، انگیزه زیادی ندارند و این توهین ها را جرم نمی دانند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.