سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خروج تدريجي نظاميان ايتاليايي از افغانستان پس از سال 2014

وزير دفاع ايتاليا با اعلام کاهش حضور نظامي کشورش در افغانستان پس از سال 2014، گفت:‌«‌ نمي توانم در اين مورد که چه تعداد نيروي ما در اين کشور باقي خواهند ماند ابراز نظر کنم، تصميم گيري در اين زمينه بر عهده دولت و پارلمان جديد است».

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آکي ايتاليا ؛ جيامپائولو دي پائولو گفت:‌‌« تعداد نيروهاي ما در حال حاضر در افغانستان اندک است و کمي بيش از چهار هزار نفر نيروي نظامي در اين کشور داريم، ما براي کاهش تعداد نيروهايمان در افغانستان برنامه داريم و اين برنامه با هماهنگي هم پيمانانمان اجرايي مي شود».

دي پائولو با بيان اينکه شرايط امروز افغانستان را نبايد با شرايط سال 2001 مقايسه کرد، افزود:‌« دستاوردهاي بسياري خوبي را در افغانستان شاهد بوده ايم، در شرايط کنوني در حال ايجاد تحول تدريجي در اين کشور هستيم تا توان دفاعي  نيروهاي مسلح و نيروهاي امنيتي افغانستان را گسترش دهيم هر چند اين ماموريت کار آساني نخواهد بود اما در اين مسير گام برداشته ايم و تا پايان سال 2014 به موفقيت هاي مورد نظر خواهيم رسيد».

وي روند انتقالي در افغانستان را بسيار مناسب خواند و گفت:‌« پس از سال 2014بخش زيادي از نيروهاي موجود در افغانستان از اين کشور خارج خواهند شد ولي جامعه بين الملل از تعهداتش در قبال اين کشور غافل نخواهد بود بلکه اين تعهدات در بخش هاي ديگر و با نيروهاي کمتر ادامه خواهد داشت».

دي پائولو  با بيان اينکه خواسته مردم افغانستان اين است که تنهايشان نگذاريم، افزود:« به همين دليل جامعه بين الملل در اين کشور باقي مي ماند و ايتاليا نيز بخشي از جامعه بين الملل است ولي حضور ايتاليا در افغانستان پس از سال 2014  که حضوري با هدف آموزش نيروهاي امنيتي اين کشور است با تعداد نيروهاي به مراتب کمتر از الان ادامه خواهد داشت».

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.