سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقدینگی موجود در صنعت بیمه، مناسب برای سرمایه گذاری

افزایش سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای در بخش های اقتصادی کشور است که با شفاف سازی در سیاست های دولت و ارایه برآورد صحیح از شاخص های اقتصادی تحقق می یابد.

امیر رضا شکوهی کارشناس صنعت بیمه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب فوق اظهار داشت: همواره شرکت های بیمه ای به دلیل داشتن حجم بالای نقدینگی با عملکرد دوگانه گاهی با ایجاد بحران و گاهی به عنوان کمکی برای دولت در اقتصاد کشورها تاثیر گذار بوده اند.

وی ادامه داد: تجمیع نقدینگی در شرکت های بیمه بسیار بالاست همین امر موجب می شود که صنعت بیمه نقش عمده ای در تامین سرمایه واحدهای اقتصادی داشته باشد .

شکوهی اظهار داشت: شرکت های بیمه ای به عنوان امین بیمه گذاران با در اختیار داشتن حق بیمه ها و سرمایه های بیمه گذاران برای سرمایه گذاری با محدودیت های نیز مواجه هستند و انتظار امنیت در سرمایه گذاری و بازگشت مطمئن سرمایه اولیه را دارند، زیرا ترس از آینده بزرگترین خصلت در فرآیند سرمایه گذاری است.

وی افزود: در این راستا ضروریست امنیت سرمایه گذاری ، شفاف سازی در سیاستهای کلان سیاسی و اقتصادی، ارایه برآورد صحیح از شاخص های اقتصادی توسط مراجع ذیربط صورت بگیرد.

شکوهی با اشاره به حجم بالای نقدینگی در صنعت بیمه، خاطر نشان کرد: افزایش سرمایه گذاری شرکتهای بیمه ای  در بخش های اقتصادی موجب رونق و توسعه اقتصادی کشور، کاهش تورم، اشتغالزایی و خروج از رکود در بازارهای اقتصادی می شود./عب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.