سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بي توجهي استراليا به تقاضاها براي بازگرداندن نظاميان اين کشور از مناطق جنگي

نخست وزير استراليا بار ديگر درخواست ها مبني بر بازگرداندن نيروهاي اين کشور را از مناطق جنگي نپذيرفت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه سون نيوز ؛ در پي کشته شدن پنج نظامي استراليايي در افغانستان و انتقال اجساد آنها به کشورشان جوليا گيلارد نخست وزير استراليا بار ديگر با درخواست ها در اين کشور مبني بر خارج کردن نظاميان استراليا از کشورهاي جنگ زده مخالفت کرد.

براساس اين گزارش، در حالي که نخست وزير استراليا از پذيرش درخواست ها در اين کشور مبني بر خارج ساختن نظاميان استراليايي از مناطق جنگي از جمله افغانستان خودداري مي کند نيوزيلند اعلام کرد پنج ماه زودتر از موعد مقرر نيروهاي خود را از افغانستان خارج خواهد کرد.

دنيسا بويا خبرنگار شبکه تلويزيوني سون نيوز هم در گزارشي با اشاره به برگزاري مراسم تشييع جنازه پنج نظامي استراليا که در افغانستان جان باخته بودند گفت مراسم تشييع اجساد اين نظاميان استراليا روز يکشنبه برگزار شد.

اين نظاميان جديدترين گروه از نظاميان استراليايي هستند که در جنگ عليه تروريسم که بيش از يک دهه است ادامه دارد جان باخته اند. مرگ اين نظاميان تعداد قربانيان استراليا را در افغانستان به سي و هشت نفر رساند. نخست وزير استراليا هم تاييد کرد که تحمل هزينه هاي جنگ عليه ترور براي مردم استراليا بسيار دشوار شده است.

خبرنگار سون نيوز گفت با وجود افزايش قربانيان استراليا در جنگ افغانستان و با وجود افزايش درخواست ها در استراليا مبني بر بازگرداندن نيروهاي نظامي اين کشور از مناطق جنگي، جوليا گيلارد همچنان بر موضع خود مبني بر تداوم حضور نظاميان استراليا در افغانستان تاکيد مي کند.
براساس طرح دولت استراليا، نيروهاي اين کشور سال دو هزار و چهارده از افغانستان خارج خواهند شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.