سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آفريقا اولين مقصد رئيس جديد بانک جهاني

منابع آگاه در بانک جهاني اعلام کرد جيم يونگ کيم رئيس جديد بانک جهاني براي بررسي اوضاع غرب آفريقا و روند آشتي ملي وارد ساحل عاج شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اين نخستين ديدار رئيس بانک جهاني است که وي اميدوار است آن را به آفريقا اختصاص دهد.کيم يونگ کيم که يک پزشک و مردم شناس آمريکايي - کره اي پنجاه و دو ساله است اين مسئوليت را اوايل ژوئيه برعهده گرفت.

او سه شنبه شب با الحسن واتارا رئيس جمهوري ساحل عاج ديدار خواهد کرد و پس از آن در مراسم ضيافت شام شرکت خواهد کرد.بانک جهاني در بيانيه اي اعلام کرد رئيس بانک جهاني در ابيجان با ديدگاه واتارا که اکنون رئيس جامعه اقتصادي کشورهاي غرب آفريقا است درباره بحران ها در اين منطقه و شيوه اي که بانک جهاني بهتر مي تواند  از تلاش هاي مربوط به خارج شدن از اين بحران ها حمايت کند، آگاه خواهد شد.

آنان همچنين از پيشرفت ها درباره مسئله امنيت و آشتي پس از بحران وخيمي سياسي نظامي سال دو هزار وده - دو هزار و يازده که به کشته شدن سه هزار تن در ساحل عاج منجر شد آگاه خواهند شد.سرمايه گذاري هاي  بانک جهاني در برنامه هاي توسعه ساحل عاج به حدود يک ميليارد دلار بالغ مي شود.

کيم جونگ کيم قرار است از يک مرکز آموزشي براي جوانان از جمله جنگجويان سابق ، يک مرکز صنعتي براي بنگاه هاي کوچک و متوسط اقتصادي کشاورزي صنعتي ديدن و با نمايندگان اتحاديه هاي زنان ملاقات کند.

وي چهارشنبه ابيجان را به مقصد آفريقاي جنوبي ترک خواهد کرد و در اين کشور قرار است با جاکوب زوما رئيس جمهوري اين کشور ديدار کند.

جيم يونگ کيم در اين بيانيه اعلام کرد:« من آفريقا را براي نخستين ديدار رسمي خود به عنوان رئيس بانک جهاني آغاز کردم تا به اين ترتيب اولويتي که دولت هاي اين قاره براي رشد سريع تر و کاهش فقر در نظر گرفته اند،به رسميت شناسم.»

برچسب ها: رییس ، بانک ، جهانی ، سفر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.