سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

سهم آذربایجان شرقی از کل واحدهای صنعتی کشور 11 درصد است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت:در 4 ماهه اول سال 91، 151 فقره پروانه بهره برداری و در حوزه صنعت نیز بالغ بر 375 فقره جواز تاسیس صادر شده است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی در اولین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران ادامه داد: میزان اشتغالزایی ایجاد شده از محل جوازهای تاسیس صادره 5 هزار و 390 نفر می باشد، همچنین میزان سرمایه گذاری برای این تعداد فقره جواز تاسیس سه هزار و 750 میلیارد ریال می باشد.

عظمایی با اشاره به اینكه 11 درصد کل واحدهای صنعتی كشور در استان استقرار دارند، افزود: بیش از 5 هزار فقره جواز تاسیس معتبر داریم که 3 هزار فقره از آنها ئارای پیشرفت فیزیکی بالای 20 درصد می باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان ‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صادرات غیرنفتی استان با 32 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش به 639 میلیون دلار رسیده است، گفت: در چهار ماهه امسال كشورهای عراق، چین و امارات بزرگترین شركای تجاری استان بوده اند.

وی افزود: در چهار ماهه نخست امسال به میزان 12 میلیارد دلار کالاهای غیرنفتی از کشور به خارج صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی همچنین با بیان اینکه 8 هزار واحد فعال صنعتی در استان آذربایجان‌شرقی در حال تولید هستند، گفت: اشتغالزایی این واحدها 130 هزار نفر می باشد/س

برچسب ها: سهم ، صنعتی ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.