سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ آتش به جان استخر افتاد؛

سونای خشک یک مجموعه آبی در مشهد طعمه حریق شد

آتش سوزی در سونای خشک مجموعه آبی هشتم در حالی صورت گرفت که تنها یک روز از آتش سوزی بزرگ در کارخانه مشهد نخ می گذرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ؛ این حادثه که در ساعت 10:30 صبح امروز سه شنبه 14 شهریور ماه سال جاری به دنبال آتش سوزی در قسمت سونای خشک مجموعه آبی هشتم واقع در محدوده قاسم آباد اتفاق افتاد ؛ به سامانه (125) اعلام گردید . در پی دریافت خبر بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 7 و 35 سازمان آتش نشانی به محل حادثه عزیمت نمودند .

گزارش خبرنگار ما حاکی است ؛ ضمن بروز آتش در قسمت سونای خشک این مجموعه ، انتشار بوی نامطبوع حریق در محوطه ، ابر سیاهی از دود را تشکیل داده بود که در همان لحظه اولیه راه خروج افراد را به بیرون بسته بود .

به گفته "مهدی رضایی"مدیر حوزه یک سازمان آتش نشانی که خود شخصآ در محل حادثه حضور داشت و از نزدیک عملیات را سرپرستی می نمود ، آتش نشانان به موقع و ظرف کمتر از 2 دقیقه به محل آتش سوزی رسیدند و با شناسایی کانون اصلی آتش سوزی و انجام عملیات به موقع و سریع اقدامات اطفائی توانستند از گسترش آن جلوگیری کنند .

وی خاطر نشان کرد : این حادثه در زمانی اتفاق افتاد ، که مراجعه کننده ها در حال پذیرش و تعویض لباس بودند .

رضایی در ادامه افزود : این آتش سوزی همراه با دود فراوان بود که آتش نشانان با واقف شدن برحادثه به سرعت دو تیم اطفاء حریق و پنج تیم نجات ، همزمان با ایمن سازی محل و اطمینان از اینکه شخصی درون سونا نیست با استفاده از تجهیزات خاموش کننده شعله های آتش را خاموش و نسبت به تخلیه شهروندان اقدام نمودند .

مدیر حوزه یک سازمان آتش نشانی مشهد ادامه داد : با توجه به دود سنگین در محل اگر کسی در داخل این مجموعه گرفتار می شد احتمال مرگ وی 100 درصد بود که با سرعت عمل آتش نشانان 30 نفر از شهروندان حاضر در محل حادثه بدون هیچ مصدومیتی از مجموعه خارج شدند .

وی همچنین در خصوص خسارات ناشی از این حادثه گفت : خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در بر نداشته و تنها خسارت مالی سنگین را به دنبال داشت .

سرانجام بیش از 15 آتش نشان با استفاده از 4 خودرو ی آتش نشانی و بکارگیری امکانات و تجهیزات اطفاءی و امدادی با استفاده از هواکش های مخصوص دود ناشی از آتش را خارج و با تحویل محل به مالکین عملیات خود را پایان دادند .

این مسئول ایمنی کانون اصلی آتش سوزی را که در بخش سونای خشک و شعله وری چوب های مجاور آن اعلام کرد ./س

برچسب ها: اتش ، استخر ، سونا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.