سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

وجود پتانسیل ایجاد پژوهشکده سرطان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : این دانشگاه با دارا بودن مراکز تحقیقاتی و حضور اساتید و متخصصان برجسته پتانسیل مناسب را برای ایجاد پژوهشکده سرطان داراست .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، دکتر محسن تفقدی در مراسم افتتاحیه کنگره بین المللی هم اندیشی سرطان با اشاره به اینکه در حال سه مرکز تحقیقاتی شامل سرطان ، پاتولوژی مولکولی و جراحی سرطان به طور مستقیم و تعدادی از دیگر مراکز تحقیقاتی از جمله پزشکی هسته ای به طور غیر مستقیم در زمینه این بیماری در دانشگاه فعالیت می کنند اظهار داشت : این تعداد مرکز زمینه لازم را برای ایجاد پژوهشکده سرطان فراهم آورده است .

وی با اشاره به اینکه در این مراکز تحقیقات و پژوهشهای گسترده ای در زمینه پیشگیری ، تشخیص و درمان سرطان انجام شده است خاطر نشان کرد : نمونه بارز آن تولید نخستین نانو داروی ضد سرطان با نام سینا دوکسوزوم است که توسط استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی و تولید شده است .

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با قدردانی از مسئولان برگزاری این کنگره اظهار امیدواری کرد : برگزاری این کنگره زمینه های مناسب را برای تعامل و همفکری به منظور درمان سرطان فراهم سازد .

یادآوری می شود : کنگره بین المللی هم اندیشی سرطان از چهاردهم الی شانزدهم به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است . این کنگره در محورهای سرطانهای دستگاه گوارش،سرطان پستان ،سرطانهای زنان ،سرطانهای سر و گردن و محورهای فرعی اپیدمیولوژی سرطان و ثبت موارد بدخیم ، سیتوژنتیک سرطان و طب تسکینی برگزار می شود . /س

برچسب ها: پزوهش ، سرطان ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.