سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

ایران به دلیل شرایط متنوع زمین شناسی دارای ذخایر متنوع زغالی است

رییس دانشكده مهندسی معدن ،‌نفت و ژئوفیزیك دانشگاه صنعتی شاهرود گفت : ایران به دلیل شرایط متنوع زمین شناسی دارای ذخایر متنوع زغالی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان 'محمد عطائی' افزود : با توجه به این ویژگی ها كشورمان تقریبا از تمامی مواد معدنی دنیا برخوردار است.

عطائی بیان كرد : كشورمان دارای معادنی مهم از جمله معادن زغال سنگ،نیكل،كبالت،نقره، گوگرد،اورانیوم،‌مس،آهن،كرومیت،‌سرب و روی است.

رئیس دانشکده مهندسی معدن شاهرود تاكید كرد : دستاوردهای علمی و فناوری محققان و پژوهشگران در بخش­های مختلف دانشگاهی و صنعتی در زمینه­ های صنعت زغالسنگ می بایست بیش از پییش مورد توجه و معرفی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینكه آشنایی بیشتر متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی ،مراكز پژوهشی و صنعتی كشور با فعالیت یكدیگر در بخش معدن ،بسیار دارای اهمیت است افزود : در این راستا باید تلاش كرد ،بسترهای لازم برای مبادله افكار و ایده­ های خلاقانه و ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران كشور بوجود آید.

عطائی با بیان اینكه ایجاد بسترهای مناسب برای تولید محتوای علمی و ارایه راه ­حل­های علمی مبتنی بریافته­های تحقیقاتی برای حل مشكلات موجود در صنایع مختلف كشور،یكی از وظایف مهم دانشگاهها و مراكز پژوهشی است گفت : دراین راستا ،دانشكده مهندسی معدن،نفت و ژئوفیزیك این دانشگاه به پشتوانه محققان و پژوهشگران این مرز و بوم و نیز با حضور اساتید دانشگاهها،دانشجویان و مهندسان كشور ،اولین كنگره ملی زغالسنگ را در روزهای هشتم،نهم و دهم شهریور ماه جاری با حضور اساتید داخلی و خارجی در شاهرود برگزار كرد.

رئیس دانشکده معدن شاهرود همچنین به برگزاری كارگاه های آموزشی و تخصصی توسط صاحبنظران در این كنگره اشاره كرد و افزود : در این كارگاه­های آموزشی،آخرین ابداعات و تحولات در ابزارهای تحقیقاتی و تكنولوژی روز معرفی شد.

وی ادامه داد :در این كنگره ،یك نمایشگاه تخصصی معدن و صنایع وابسته نیز به وسیله 30 غرفه ،آخرین دستاوردها،فن­آوری­ها و محصولات شركت‌های سازنده،مشاوران،موسسات تحقیقاتی و پژوهشی و موسسات عمومی و سازمانها را به بازدیدكنندگان معرفی كرد.

رییس دانشكده مهندسی معدن،‌نفت و ژئوفیزیك دانشگاه صنعتی شاهرود گفت :دومین كنگره ملی زغالسنگ در كشور سال 1393در كرمان برگزار می شود.

عطائی افزود : امیدواریم بطور مستمر شاهد برگزاری كنگره ملی ذغالسنگ در كشور باشیم و این كنگره بتواند نقش خود را در افزایش مبادلات علمی و پژوهشی مرتبط با حوزه صنعت كشور و همچنین توسعه در سرمایه گذاری در امر پژوهش و شناسایی و تربیت افراد كارشناس و متخصص در صنعت زغالسنگ را ایفا كند./س

برچسب ها: معدن ، زعال سنگ ، کنگره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.