سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

برپایی نمایشگاه سنگ‌های قیمتی در اردبیل

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: سومین نمایشگاه سنگ‌های قیمتی با تنوع 350 نوع سنگ امروز در نگارخانه خطایی اردبیل گشایش می‌یابد.

علیرضا دباغ‌عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: با توجه به اینکه کشورمان از نظر سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی اعم از فیروزه‌، عقیق و یاقوتی از مناطق غنی کشور است ضرورت دارد نسبت به فرآوری و صادرات این محصولات اهتمام جدی صورت بگیرد.

وی گفت: متاسفانه نه از باب آموزش و نه تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک به این حوزه توجه شده و نه از باب اکتشاف معادن برنامه‌ریزی دقیقی را شاهد بودیم.

دباغ‌عبداللهی افزود: ضرورت دارد هم در حوزه برنامه‌ریزی برای برداشت و فرآوری سنگ‌های قیمتی و هم صادرات آن اقدام لازم صورت بگیرد تا بتوانیم سودآوری واقعی را شاهد باشیم.

وی گفت: اگر از سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در زمینه تولید مصنوعات استفاده شود و به صادرات آنها اهتمام جدی صورت بگیرد هم ارز آوری و سودآوری اقتصادی را شاهد خواهیم بود و هم این حوزه می‌تواند بسترساز اشتغال و تقویت تولید ملی در سال مزین به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باشد.

معاون صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه در استان اردبیل نیز با توجه به مرزی بودن امکان صادرات سنگ‌های قیمتی فرآوری شده و محصولات تزئینی و نگینی فراهم است، افزود: ما به جای صادرات یک کانتینر فرش می‌توانیم نصف کانتینر سنگ‌های قیمتی و محصولات فرآوری شده از این مواد اولیه صادر کنیم که به یقین بازدهی اقتصادی آن و  سود دهی آن برای فعالان این رشته بسیار بالاستب/.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.