سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

خراسان‌رضوی رتبه نخست کشوری در تشکیل تعاونی‌ها را دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: 9 درصد از تعاونی‌های کل کشور در خراسان‌رضوی وجود دارد که در مقایسه با سایر استان‌ها رتبه نخست کشوری را داریم

علی‌اکبر لبافی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند عدالت اجتماعی را ایجاد کند بخش تعاونی است که در فرهنگ اسلامی به عنوان یک نماد مشارکت عمومی برای توسعه فراگیر ارکان اصلی اقتصاد در قانون اساسی است.

وی ادامه داد: بعد از ادغام وزارتخانه‌ها در سال گذشته 464 تعاونی در نیمه دوم همان سال و حدود 350 تعاونی در نیمه اول امسال تشکیل شده که در مقایسه با سایر استان‌ها رتبه نخست کشوری را داریم و 9 درصد تعاونی‌های کل کشور در خراسان‌رضوی است.

لبافی افزود: در خراسان‌رضوی 10 هزار و 600 تعاونی در قالب 54 اتحادیه و یک اتاق تعاون فعالیت می‌کنند که بیشتر تعاونی‌ها در بخش کشاورزی و خدماتی فعال است.

وی گفت: از 54 اتحادیه استان 19 اتحادیه متعلق به مسکن مهر است و مجموع اعضای این تعاونی‌ها حدود سه میلیون و 800 هزار نفر در استان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی اظهارکرد :110 هزار مسکن مهر در استان خراسان‌رضوی ساخته شده و بیش از 40 هزار واحد آن توسط شرکت‌های تعاونی در حال ساخت است که میانگین این ساخت و سازها در کشور 26 درصد و در استان خراسان‌رضوی 40 درصد است.

لبافی تاکید کرد: در حوزه تسهیلات بانکی حدود 300 میلیارد ریال از منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران جهت را‌ه‌اندازی تعاونی‌های جدید تولیدی در سفر چهارم دولت برای توسعه تعاون تصویب شد و حدود 600 میلیارد ریال از صندوق مهر امام رضا با اولویت شرکت‌های تعاونی در نظر گرفته شد.

وی افزود: غبارروبی مزار شهدا، افتتاح 10 مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی خدمات کارآفرینی، برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات خانگی در پارک‌ها، معرفی برترین‌های بخش تعاون و معرفی کارآفرینان برتر استان و افتتاح دو مجموعه ورزشی در تربت‌حیدریه و قاسم‌آباد از دیگر برنامه‌های هفته تعاون است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی در ارتباط با توسعه بخش کشاورزی اظهار کرد: 400 میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی در تعاونی‌ها در نظر گرفته شده که حدود 40 هزار نفر متقاضی بودند و اداره‌کل تعاون خراسان‌رضوی 955 گروه را در این زمینه ساماندهی کرده است. /س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.