سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری:

ولايت در اسلام، به معناي ولايت خدا، پیامبر، ائمه و فقیه است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ولایت دینی دارای مشروعیت از بالا است، گفت: هنرمند مسجدی باید توجه داشته باشد که ولایت در اسلام از بالا به پایین و نه از پایین به بالا است، به عبارتی ولایت، به معناي ولايت خدا، پیامبر، ائمه و ولایت فقیه است .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آیت‌الله سيداحمد خاتمی در جمع هنرمندان برگزيده كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور در مشهد مقدس، سعادت جوامع بشری را در پذیرش ولایت خدا برشمرد.

وي اظهار داشت: ولایت‌ها دارای صعود و سقوط هستند به عنوان مثال پذیرش دموکراسی غربی در آن سقوط و نه صعود وجود دارد یعنی هر چه مردم می خواهند اصول و فروع دین است چنانچه حتي مردم بخواهند عملي غيراخلاقي انجام شود باید عملی شود.

وي با بیان اینکه اهداف هنرمندان مسجدی متفاوت با سایر هنرمندان است اظهار کرد: هنرمند مسجدی باید انگیزه مسجدی داشته باشد وگرنه هنرمند است ولی مسجدی نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به آیه‌های سوره مائده اهدافی را برای هنرمندان مسجدی برشمرد و اظهار کرد: هنرمند مسجدی باید تولی و تبری را بایکدیگر داشته باشد.

وی ادامه داد: تبری به معنی نهادیه کردن ولایت خدا، پیامبر، امامان و ولایت فقیه به عنوان تداوم این ولایت است.

وی با بیان اینکه حزب الهی باید پیوند با این ولایت داشته باشد اظهار کرد: انسان عاقل سرپرست ، تولیت و خط و برنامه می‌خواهد در حالیکه تنها برنامه سازنده دست خدا است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در عرصه هنر به همان اندازه به تولی بها داده می‌شود باید به تبری نیز توجه کرد و از دشمنان خدا و کسانی که دین و خدا را مسخره می‌کنند بیزاری جست.

وی افزود: در موضوع فتنه سال 88 بسیاری از افراد بوده‌اند که تمجید مقام معظم رهبری را می کردند ولی زمانی که پای محکوم کردن فتنه پیش آمد می‌لنگیدند و تاامروز هم می لنگند و در سکوت هستند.

وی ادامه داد: کسی که طرفدار مقام معظم رهبری است ایشان از سال 88 تاکنون 100 بار کلمه فتنه را بکار بردند ولی می‌بینیم کسانی که در گفته‌شان ابا دارند که کلمه فتنه را به کار گیرند.

خاتمی خاطرنشان کرد: آقا چندین بار کلمه بصیرت را تکرار کردند ولی بعضی‌ها کلمه بصیرت را در گفته هایشان به کار نمی گیرند چرا که بار تبری از فتنه را دارد.

وی همچنین با بیان اینکه ترویج رفتار مومنانه یکی دیگر از اهدافی بوده که قرآن بر عهده هنرمندان گذاشته است اظهار کرد: باید هنرمند مسجدی با هنر خود نفوذناپذیری در برابر کفر را ارزش جلوه دهد و نباید تحت تاثیر جریان غیر خدا قرار گرفت.

اين استاد حوزه با بيان اينكه گاهی اثر یک فیلم کوتاه، نغمه آسمانی و شعر اثرش بیشتر از یک خطابه است گفت: هنرمند مسجدی باید هنر فاخر خود را در زمینه حضور بیشتر جوانان در مسجد به کار گیرد.

وی ادامه داد: متولیان فرهنگی کشور و امامان جماعات مساجد نیز باید هنرمندان مسجدی را تکریم کنند که قسمتی از آن بر طرف کردن نیازهای معنوی و بخشی نیز تکریم شخصیت آنان است.

به گفته عضو خبرگان رهبري، هنرمند مسجدی باید نشان دهد که ضمن آنکه هنر دارد متدین‌ترین فرد است.

پنجمين همايش انديشه هاي آسماني به همت ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور، باحضور هنرمندان برگزيده كانون ها از سراسر كشور در دو بخش برادران و خواهران، شهريورماه در مشهد برگزار مي‌شود. /س

برچسب ها: ولایت ، اسلام ، فقیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.