سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در مصاحبه با العالم ؛

طرح کوفي عنان و ايران در حل بحران سوريه در يک راستاست

" جواد جهانگير زاده "روز سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: طرحي كه جمهوري اسلامي براي حل بحران سوريه ارائه كرد، در درجه نخست بر منع دخالت بيگانگان استوار است؛ توقف فوري خشونت ها و توقف قاچاق سلاح از مرزهاي كشورهاي مجاور سوريه از دیگر بندهای این طرح است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، نماينده مجلس شوراي اسلامي با تاکید بر حمایت ایران از طرح کوفی عنان، تاكيد كرد كه طرح پیشنهادی ایران برای حل بحران سوریه بر پايه منع دخالت بيگانگان، توقف قاچاق سلاح و دست کشیدن از حمایت تروریست ها و همچنین همگرايي ميان دولت و مخالفان براي گفت و گو ميان آن ها استوار است.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، افزود: در این طرح بر حل مسالمت آمیز بحران، محوريت بخشيدن به مطالبات مردم سوريه و همگرايي ديدگاه هاي مخالفان براي شرکت در مذاکرات با دولت سوريه تاكيد شده است.
نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اینکه ایران طرح شش ماده اي كوفي عنان را ضمیمه طرح خود کرده است، گفت: طرح 6 ماده فرستاده پیشین سازمان ملل در سوریه زيربناي طرح ايران را تشكيل مي دهد و به آن مجموعه اي از پيشنهادات كشورهای حامی حل و فصل مسالمت آميز بحران، اضافه شده است.
جهانگير زاده، افزود: هدف از محور قرار دادن طرح كوفي عنان این است که این طرح با همكاري طرف های بين المللي و منطقه اي امکان موفقیت داشته باشد.
" جواد جهانگيرزاده، گفت: ايران همچنان بر اين باور است كه اين طرح کوفی عنان کامل و فراگیر است و می تواند به حل بحران سوريه منجر شود.
برچسب ها: سوریه ، بحران ، عنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.