سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحي در جمع دبيران تشكل‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي:

سفر مرسي به ايران يك برد استراتژیک براي ایران بود

معاونت رسانه و روابط عمومی تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد از سفر مرسي به ايران به عنوان يکي از دستاوردهاي اجلاس تهران ياد کرد و گفت: با توجه به اهمیت اجلاس جنبش غیر متعهدها اين جنبش باید نقش پررنگ‌تری در تصمیمات جهانی ايفا كند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سید کمیل صالحی معاونت رسانه و روابط عمومی تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با جمعی از دبیران تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برگزاری اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد یک برد استراتژیک برای ایران بود.

صالحی اضافه كرد: از یک سال قبل لابی صهیونیست با سرمایه‌گزاری و تبلیغات فراوان در صدد بود عدم برگزاري اين اجلاس بودند و باتوجه به اين امر كه شخص نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها ناخرسندی خود را از برگزاری این اجلاس بیان کرده بود؛ آنان در این مدت از هیچ‌گونه تحدید و تطمیعی برای کارشکنی در برگزاری این اجلاس كوتاهي نکردند.

وی با اشاره به استفاده از ابزار های تبلیغی ازسوي جریان‌های ضد انقلاب براي كمرنگ نشان دادن اجلاس اظهارداشت: دستاورد اجلاس جنبش عدم تعهد چه دستاوردی بالاتر از این داشت که ما توانستیم عالی ترین مقامات دو سوم کشور های جهان، را که بیش از دو سوم جمعیت جهان را دارا هستند به کشور دعوت کنیم.

معاونت رسانه و روابط عمومی تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با بیان اهمیت اجلاس جنبش غیر متعهدها در تصمیات جهانی گفت: جنبش غیر متعهدها باید نقش پررنگ‌تری در تصمیمات جهانی ايفا كند.

وی از جمله اشکالات این جنبش را فقدان دبیرخانه ثابت براي جنبش عدم تعهد دانست و افزود: ايجاد دبيرخانه ثابت براي جنبش عدم تعهد موجب پیگیری مستمر تصمیمات و برنامه های این جنبش می‌شود.

صالحي تصريح كرد: سفر مرسی به ایران یکی دیگر از دستاوردهای این جنبش برای ایران بود كه مي‌تواند نقش عمده در بهبود روابط ايران و مصر ايفا كند.

وي خاطرنشان كرد: برخی به دنبال استفاده ابزاري از صحبت‌های مرسی هستند تا از اهداف ضد ایرانی خودشان را به پیش ببرند در حالی که حتی به اذعان رسانه‌های غربی نيز سفر مرسی به ايران یک برد استراتژیک برای كشور ايران بود.

صالحي با اشاره استراتژیک میان كشور ایران و دولت کنونی مصر گفت: اگر در گذشته ما هیچ اشتراکاتی با مصر نداشتیم، اما امروز عليرغم اشتراكات فراوان ميان ايران و مصر تنها در يك مورد اختلاف داريم.

معاونت رسانه و روابط عمومی تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در پايان تصريح كرد:  مسئله فلسطین، تغییر ساختار ناعادلانه سازمان ملل، خلع سلاح اتمی، مسئله رژیم صهیونیستی و از همه مهم‌تر ایجاد یک حکومت مبتنی بر آموزه‌های دینی و ده‌ها مسئله و موضوع دیگر از جمله اشتراكات كشور ايران و سوريه است كه دستگاه ديپلماسي باید از این فرصت طلایی بیشترین استفاده را ببرد.

انتهاي پيام/ر
برچسب ها: مرسی ، صالحی ، دانشگاه ، آزاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.